י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נמנע אסון

בעל הרכב שהוצת בשייח ג'ראח ל'בחדרי': "היינו בסכנת חיים". צפו

על רקע גל האלימות בשכונת שייח ג'ראח, בימים האחרונים, רכבו של טל יושובייב, הוצת אתמול על ידי ערבים, והוא טוען כי לצד זאת הם השליכו אבנים לעבר ביתו, בו הוא מתגורר עם אשתו וילדו בן ה-8 חודשים | בשיחה עם 'בחדרי' הוא טוען: "לקח למשטרה לפחות 40 דקות להגיע"

בעל הרכב שהוצת בשייח ג'ראח ל'בחדרי': "היינו בסכנת חיים". צפו
הרכב עולה באש/טל יושובייב צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ההתחממות בשכונת שייח ג'ראח עולה שלב: אתמול (חמישי) הציתו פורעים ערבים, את רכבו של אחד מתושבי שכונת המריבה, שהפכה לסוערת בימים האחרונים, בעל הדירה והרכב, טל יושובייב, שוחח עם 'בחדרי חרדים', וקרא למשטרה לבדוק את עצמה.

"אני גר פה למעלה משנה וחצי, עם אשתי ובן שלי בן ה-8 חודשים", שיתף וסיפר את השתלשלות האירוע, "פתאום קיבלתי הרבה מאוד אבנים. התקשרתי למשטרה 4-5 פעמים, ואחרי עשר דקות התקשרתי לחברים שלי שיבואו להציל אותי".

הוא המשיך לתאר בפני 'בחדרי חרדים': "אני רואה את הרכב עולה באש, ואבנים שנזרקים לבית. אני רק מנסה לדמיין מה היה קורה אם היו מציתים לא רק את הרכב אלא את הבית, שהבן שלי ישן בו".

"לקח למשטרה 40 דקות לפחות להגיע. התקשרתי למפקד התחנה, שיש לי את המספר האישי שלו, הוא לא עונה. הוא יודע שאני גר פה - לא עונה לי", הוסיף.

הוא קורא למשטרה לבדוק את עצמה: "אני חושב שהמשטרה צריכה לעשות פה בדק בית. 40 דקות אחרי שהיא באה לפה, דוחפת את כל היהודים פנימה, ולוקח לה זמן עד שהיא מטפלת בערבים".

"אפשר לראות ערבים בחוץ ויהודים שמפחדים ללכת פה. אנחנו נמצאים במרכז ירושלים, בעיר הבירה של מדינת ישראל, יש לנו ריבונות או שאין לנו ריבונות?", סיכם בשאלה.

כאמור בימים האחרונים שכונת שיח ג'ראח שבמזרח ירושלים מתחממת, זאת בעקבות רצונה של המדינה לפנות ערבים מבתיהם, באופן חוקי, לטובת יהודים שהם בעלי המקום. הצעירים הערבים מתעמתים בימים האחרונים עם השוטרים, אך היהודים באזור טוענים כי הם סובלים וחוששים לחייהם.

המהומות בשכונה החריפו עוד יותר, לאחר שיו"ר 'עוצמה יהודית' וחבר הכנסת מטעם 'הציונות הדתית' איתמר בן-גביר הודיע אתמול כי יעביר את לשכתו לשטח המריבה.

"לא דמיינו לעצמנו שבישראל 2021 ילדים יהודים יפחדו להסתובב חופשיים ברחובות ירושלים", אמר בן גביר והמשיך: "נשים יהודיות יחששו לצאת לריצה, ובתי יהודים יותקפו מידי בוקר וערב, אל מול עיני המשטרה שאיננה נוקפת אצבע".

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו אמש לאורך שעות בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה שנערכה המקום והפכה במהרה להפרת סדר אלימה, יידוי אבנים לעבר כוחות וניידות המשטרה וכלי רכב חולפים, ירי זיקוקין ובמספר מקרים אף הותקפו שוטרים ואזרחים.

בין האירועים שנרשמו- רכב שנרגם באבנים והוצת לאחר מכן, תקיפת עוברי אורח בסמוך לתחנת הרכבת הקלה תוך שימוש בכלי תקיפה, אדם שהותקף ברחוב שומרי אמונים ונחבל קלות.

במהלך פעילות המשטרה במקום, נעצרו 15 חשודים בגין הפרת סדר, התפרעות, יידוי אבנים וחפצים ותקיפת שוטרים ואזרחים".

עוד נמסר: "משטרת ישראל לא תיכנע לפרובוקציות, ותמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה בגבולות החוק.
יחד עם זאת, נמשיך לפעול ביד נוקשה במקרים בהם החוק מופר".

שייח ג'ראח שריפת רכב פורעים ערבים מהומות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד