י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעל 900 רבנים · כל הפרטים

לראשונה: רבני הציונות הדתית התאחדו לגוף אחד

לאחר שנים שבהן לא היתה אחידות בקרב רבני המגזר, בימים האחרונים משיקים חלק ניכר מרבני הציונות הדתית גוף חדש שיאגד מאות רבנים - אשר מהם נבחרה ועדה מסדרת: "אנו שואפים לחיזוקה של המדינה לבניינה של ארץ ישראל" | טרם ידוע האם האיגוד יעסוק בעניינים פוליטיים

לראשונה: רבני הציונות הדתית התאחדו לגוף אחד
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד המפלגות של המגזר משפיעות על התמונה הפוליטית, הבוקר (שישי) יחולק עלון לכבוד 'יום ירושלים' שייחגג בשבוע הבא - בכל בתי הכנסת של הסקטור הדתי-לאומי, מטעם 'איגוד רבני הציונות הדתית'.

מדובר באיגוד שהחל לקרום עור וגידים במהלך השנה האחרונה בדחיפת כמה רבנים בכירים במגזר, אשר מטרתו לרכז ולאחד את כל רבני הציונות הדתית תחת מקום אחד.

האיגוד מגיע לאחר שנים רבות שבהם היה פירוד ותחושת חוסר מנהיגות בקרב רבני המגזר הדתי-לאומי, אך נראה שכעת לא עוד וכבר נרשמו אל האיגוד 900 רבנים.

מתוך מאות הרבנים נבחרו עשרות בודדים, אשר יכהנו כנציגים בוועדה המסדרת של האיחוד, אשר תפקידם העיקרי יהיה לגבש את הרעיונות, אשר מציעים הרבנים, לידי מעשה.

"שמחים ונרגשים אנו לבשר על המהלך שנולד ומתפתח זה למעלה משנה", פתחו הרבנים בעלון שחולק והמשיכו, "מהלך תורני רוחני שמטרתו גילוי אחדות ואהבה בין הרבנים ותלמידיהם, בעבודת ה' ואהבת עם ישראל וארצו".

הרבנים כתבו: "המייחד את הציונות הדתית הוא האמונה שלמה ברשב"ע הבוחר בעמו ישראל ובתורתו. אמונה שהקב"ה מוליך אותנו בתהליך אלקי לגאולתינו. ומדינת ישראל היא שלב גדול בתהליך הגאולה שאנו בראשיתו".

"ועל כן אנו שואפים לחיזוקה של המדינה לבניינה של א"י, ולאחדות של עם ישראל כולו בא"י ולהשיב את כל ישראל לאבינו שבשמיים", הוסיפו.

"במהלך השנה, התפקדו כ-900 רבנים לאיחוד רבני הציונות הדתית. שנתנו מאות הצעות ורעיונות כיצד להשתמש בכוח העצום של האיחוד, ולהגדילו ולעשות בעזרו טוב לעם ישראל", סיכמו.

הרבנים שיכהנו בוועדה המסדרת (לפי סדר הא-ב של שמות המשפחה): הדיין הרב אליעזר איגרא, הרב שמואל אליהו, הרב חננאל אתרוג, הרב מנחם בורשטיין, הרב אליהו בלומנצוויג, הרב ברוך גיגח, הרב דוד דודקביץ׳, הרב רא"ם הכהן, הרב אליעזר מלמד, הרב יהושע ויצמן, הרב שמעון כהן, הרב אליקים לבנון, הדיין הרב ציון לוז, הרב יעקב מדן, הרב מאיר נהוראי, הרב שבתי סבתו, הרב אלי סדן, הרב דוד סתיו, הרב יואל קטן, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב שפירא והרב דוד תורג'מן.

הציונות הדתית ועדת רבנים מועצת רבנים דתיים לאומיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד