י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתחזקים הקשרים

יחסי מרוקו - ישראל: "השמיים הם הגבול נלך עד הסוף"

"מרוקו קיבלה את ההחלטה לחדש את היחסים עם ישראל לא מתוך מניעים אופורטוניסטיים, אלא מתוך אמונה". כך אומר שר החוץ של מרוקו באשר לנרמול היחסים ומוסיף כי השמים הם הגבול וכי מדינתו תלך עד הסוף

יחסי מרוקו - ישראל: "השמיים הם הגבול נלך עד הסוף"
חרדים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ המרוקני, נאסר בוריטה, אומר כי השמיים הם הגבול באשר לנרמול היחסים בין ישראל למרוקו, וכי ארצו מתכוונת ללכת עד הסוף בפיתוח היחסים בין המדינות.

את הדברים הוא אמר במסגרת כנס וירטואלי שארגנה השדולה הפרו ישראלית בקונגרס AIPAC. הוא הביע תקווה שבקרוב מאוד נראה ביקורים של בכירים רמי דרג בשתי המדינות. לדברי הבכיר המרוקני, ארצו קיבלה את ההחלטה לחדש את היחסים עם ישראל לא מתוך מניעים אופורטוניסטיים, אלא מתוך אמונה. כך דיווח רועי קייס בכאן 11.

הוא הוסיף כי מרוקו וישראל זקוקות להיות בתיאום כבעלות ברית על מנת להתמודד עם האיומיים האיראניים הקשורים לנושא הגרעין. לדבריו, איראן פועלת כדי לערער את היציבות בצפון אפריקה ובמערב אפריקה. עוד אמר בוריטה כי המסמך שנחתם בין ארצות הברית, ישראל ומרוקו הוא מסמך מחייב שכולל הכרה אמריקנית בריבונות של מרוקו בסהרה המערבית, מחויבות מצד מרוקו לפתח את היחסים עם ישראל ומחויבות מצד ישראל לשתף פעולה עם מרוקו.

מדובר בפעם הראשונה שמשתתף בכיר מרוקני בכינוס של שדולת איפא"ק. יש לציין כי בסוף השבוע נערכה שיחת טלפון בין שר החוץ המרוקני לבין מקבילו האמריקני, טוני בלינקן, שבמהלכה האחרון הדגיש את חשיבות חידוש היחסים עם ישראל. גם סוגיית ההכרה האמריקנית בסהרה המערבית עלתה בשיחה.

כזכור בדצמבר האחרון, אמר השר, כי כוונתה של מרוקו לכונן יחסים מלאים עם ישראל באמצעות הערוצים הקודמים שהיו: "כל מה שאמר מלך מרוקו בהודעתו, ארבע הנקודות ייושמו באופן מלא ביניהן טיסות ישירות, פתיחת משרדי קישור, החזרת הקשרים הדיפלומטיים והקשרים בכל הדרגים ורביעית שיתוף פעולה בנושאים מגוונים. מה שמרוקו אומרת היא עושה" אמר אז השר.

על הסוגיה הפלסטינית אמר כי כינון היחסים המלאים עם ישראל לא יהיו על חשבון הסוגיה הפלסטינית או על חשבון השלום. להיפך זה יסייע לשלום וליציבות במזרח התיכון וזה מה שהיא עושה כעת. הוא ציין כי העמדות של מרוקו תמיד היו ברורות: "כשמלך מרוקו אמר שאנחנו בעד פתרון שתי המדינות זה אומר שאנחנו מכירים במדינת ישראל. זה עוד משנות תשעים כיוון שזה דבר הגיוני".

מרוקו הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד