י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיפור לשבת

התאכזב מהתוצאה: בנה בית ולא ידע שמיועד אליו

במשל על נגר שרצה לפרוש מעבודתו, כאשר המעסיק ביקש ממנו לבנות עוד בית אחד נוסף לפני פרישתו, מה עשה הנגר? ומה הייתה התוצאה? | סיפור לשבת עם חיבור נפלא לפרשת השבוע ונקודה למחשבה בחיי היום יום

התאכזב מהתוצאה: בנה בית ולא ידע שמיועד אליו
נגר צילום: pixabay

נגר מבוגר שהחליט לפרוש מעבדותו, הוא פנה למעסיק שלו, ותיאר תוכניותיו לפרוש מעסקי בניית הבתים במטרה ליהנות ולבלות במחיצת אשתו ומשפחתו המורחבת. למרות הצער הכרוך בהפסד הכנסה, הוא הסביר כי זה הצעד הנכון עבורו. המעסיק שהצטער מאד למשמע בקשת העובד המצטיין שלו, ביקש ממנו כטובה אישית לבנות רק עוד בית אחד נוסף.

הנגר הסכים, אך לא היה קשה להבחין, שליבו יוצא אל החופש והוא לא מרוכז בעבודה. הוא השתמש בחומרים פשוטים והעבודה בכללותה היתה באיכות נמוכה. זו בפירוש לא הייתה הדרך לחתום קריירה של מצוינות.

כאשר סיים הנגר את מלאכתו, הגיע המעסיק אל הבית, העניק לנגר מפתח לדלת הכניסה ואמר לו: "זה הבית שלך, זו המתנה שאני נותן לך"

הנגר המזועזע אמר בקול שקט: "לו רק הייתי יודע שהבית הזה מיועד לי הייתי עושה הכל בצורה אחרת".

נקודה למחשבה:

זה לא משנה 'למי אנו בונים את הבית', תמיד חשוב לעשות או לדבר לאחרים הכי טובשאפשר וכפי שהיינו רוצים שינהגו כלפנו. לפעמים אנחנו עושים טעויות בחיים. ועל טעויות משלמים. אנחנו 'אוכלים את הדייסה שבישלנו' וחשוב שניקח אחריות ונלמד את הלקח.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ: תנו לאנשים אחרים את היחס שהייתם מצפים שייתנו לכם. כי אנו בונים את חיינו יום אחר יום ולעיתים אנו לא משקיעים את הטוב ביותר שאנו יכולים עבור אחרים. וברגע של משבר, אנו מבינים שאנו צריכים לחיות בבית שבנינו.

פרשת השבוע פרשת בהר בחוקותי

פרשה זו עוסקת בדיני שנת שמיטה, בדיני אדם שירד מנכסיו ובפירוט של הברכות והקללות, בתיאור השכר והעונש שיהיו לבני ישראל אם ישמרו את מצוות התורה או אם לא ישמרו אותן.

בפרשה זו גם נאמר "וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ וְיָרֵאתָ מֵאֱלֹהֶיךָ, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם". לא להונות ולרמות אחד את השני כי אונאת דברים הוא איסור לצער אדם בדיבור או במעשה ולפגוע בו מעבר לעובדה שזה יכול גם לחזור אלינו.

החיים הם "פרויקט עשה זאת בעצמך", הגישות והחלטות שאנו עושים היום, "בונים" את ה"בית" בו נחייה מחר והגלגל כל הזמן מסתובב.

ולכן בואו נשים לב לאיך שאנו מדברים, שופטים, מרמים או מאשימים את האחרים והלוואי שנזכה תמיד לתת את היחס שהיינו מצפים שייתנו לנו.

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים

סיפור לשבת פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד