י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החשש ממוטציות

במשרד הבריאות שוקלים לצרף מדינה נוספת ל'רשימת המסוכנות'

בחסדי שמים התחלואה בישראל נמוכה במיוחד, והחשש העיקרי הוא מפני חדירה ארצה של מוטציות שונות, כשעדיין לא מובטח יעילותו של החיסון נגד כל אחת ואחת מהן | האם ארגנטינה תצורף לרשימת 7 המדינות המסוכנות?

במשרד הבריאות שוקלים לצרף מדינה נוספת ל'רשימת המסוכנות'
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר מבצע חיסונים נרחב ומוצלח במיוחד בישראל, התחלואה הולכת ונעלמת. לאור כך, עיני רשויות הבריאות נתונות לשערי נתב"ג, משם הם חוששים תיכנס מוטציה שתוכל חלילה לחיסון.

בהודעה מיוחדת של משרד הבריאות היום (שישי) נאמר כי: "לאור המצב הבריאותי בארגנטינה, משרד הבריאות פועל להכניס מדינה זו לרשימת המדינות המסוכנות".

על פי ההודעה, אם לא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה בארגנטינה, תתכן הכנסתה לרשימת המדינות המסוכנות, בתאריך 17.5.21. שכידוע הנסיעה אליהן אסורה ומחייבת אישור ועדת חריגים ואשר גם מחוסנים ומחלימים השבים ממנה חייבים בבידוד. הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם.

כזכור, ברשימת המדינות המסוכנות ישנן שבע מדינות, והיא כוללת כיום את אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו ותורכיה.

בנוסף לרשימת המדינות המסוכנות ישנה גם רשימת אזהרה נוספת. בה משרד הבריאות מזהיר מפני נסיעה לאזורים ומדינות: אזור הודו, איי סיישל, גאורגיה, מולדובה, מלדיביים, פיליפינים, צרפת, קוסטה ריקה, קפריסין, רוסיה ותאילנד, לאור מצב התחלואה הקיים במדינות אלו.

בנוסף הובהר בהודעה המיוחדת כי משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות לחו"ל בעת הזו.

קורונה ארגנטינה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד