י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אביבה נורתה במיטתה

טעות קטלנית בזיהוי: "רצח אביבה היה טעות בזיהוי"

אביבה אוקסון-הברמן, עיתונאית יהודיה מקנזס סיטי, נורתה למוות במיטתה בדירתה בשל טעות בזיהוי | לפני שבועיים מישהו ירה באקדח מחוץ לחלון בקומה הראשונה בה התגוררה, הכדור פילח את ראשה | כעת מתברר כי הרצח כולו היה טעות בזיהוי

טעות קטלנית בזיהוי: "רצח אביבה היה טעות בזיהוי"
אילוסטרציה צילום: Unsplash

מותה של אוקסון-הברמן (24) נקבע ב-23 באפריל לאחר שהבוס שלה בערוץ הטלוויזיה KCUR הלך לבדוק אותה למחרת לאחר שלא הגיבה להודעות ומצא אותה ללא רוח חיים, מותה עלה לכותרות לאומיות ובינלאומיות, הדיווחים היו שהיא קורבן של "כדור תועה" ב"ירי אקראי". כך גם דיווחנו ב'בחדרי חרדים'.

אך כעת המשטרה אומרת כי רצח העיתונאית לא היה אקראי, אלא בכוונה תחילה, אך בגלל טעות בזיהוי, שכנה בבנין הגיעה למשטרה, ואמרה כי היא מאמינה שהכדור נועד בשבילה והרוצח טעה בדירות. כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

סאדי סאמפטר, בת 26, אמרה ל'פוסט' כי שלחה לאמה של אביבה, שרה אוקוסון, שהיא גם עיתונאית, הודעה בפייסבוק בשבוע שעבר כי הירי היה מכוון אך לא היה מיועד לבתה. סומפטר אמרה שהיא סיפרה גם לבוס של אוקסון-הברמן בערוץ הטלוויזיה KCUR.

"זה היה מכוון," אמר סומפטר ל"ניו יורק פוסט'. "אני ואביבה גרנו זה מול זה, נהגתי לשבת באותו מקום בדירתי, מול איפה שאביבה ישבה, אמרתי למשטרה בחודש מרץ, כי מישהו הולך למות". סאמפטר סיפרה כי אמרה למשטרה כי היא חוששת ממכר שלה לשעבר שיצא לאחרונה מהכלא וניסה לפרוץ לדירתה ב-21 במרץ.

סאמפטר סיפרה כי העבריין טיפס דרך חלון המטבח שלה ואיים עליה. סאמפטר לא סיפרה מדוע הוא כעס עליה, לדבריה, היא התקשרה למשטרה. משטרת קנזס סיטי אישרה כי סאמפטר דיווחה על תקיפה ב-21 במרץ ורישומי בתי המשפט מראים כי המכר נעצר והואשם בעבירה של תקיפה בעבירה בתאריך זה. סאמפטר כל כך פחדה שהיא שאלה את בעל הבית שלה אם היא יכולה לסיים את חוזה השכירות במיידית. כך לדבריה.

סאמפטר אמרה שהיא עברה לדירה בינואר, היא לא הכירה את אביבה היטב, אבל הם אמרו שלום אחת לשנייה, סומפטר אמרה שמישהו שבר את חלונותיה ב-2 באפריל והיא כל כך נבהלה שהיא עזבה את הדירה, וחזרה רק מדי פעם לאסוף דברים שהשאירה שם, היא תיארה את המכר שלה כסוחר סמים ועבריין מורשע. היה לו מאסר על תנאי.

סאמפטר אמרה כי היא חושבת שהירי הקטלני של אוקסון-הברמן היה ככל הנראה מיועד בשבילה, וכי המכר שמאד כעס עליה כנראה ארגן את הרצח שלה בסיוע עם מישהו נוסף, כי הוא חזר לכלא. "מישהו שם סוכר במיכל הדלק שלי וחתך לי את הצמיגים, יש לי אלפי הודעות על הטרדות ואיומים". בכיר במשטרת קנזס סיטי ג'ייק בקינה לא התייחס לסומפטר או לטענותיה באופן ספציפי, אך אמר ל'ניו יורק פוסט' כי "אני יכול לאשר שבלשים וחוקרים מדברים עם כל האנשים שהגיעו אלינו ויש להם מידע, הם גם בודקים את כל הראיות".

רצח ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד