י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיקור נרחב על האסון

מה חושבים במגזר? כותרות 'הציונות הדתית'

לאחר שבוע שהתחיל בעצב והסתיים בהעברת המנדט, בעיתוני ועלוני הציונות הדתית סיקרו בנרחב השבת את האסון הקשה בהר-מירון, את הפיגוע בצומת תפוח ואת עזיבת בנט את גוש הימין | 'בחדרי חרדים' עם כל הכותרות

מה חושבים במגזר? כותרות 'הציונות הדתית'
נערים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המתיחות בין שני הקצוות במגזר הדתי-לאומי, החרד"לים והלייטים, על הסוגיות בפוליטיקה, דת ומדינה ומשמעות המגזר מספקות כותרות שונות ומעניינות בעלוני סוף השבוע. 'בחדרי חרדים' ריכז את כולם.

העיתון המרכזי במגזר הוא 'מקור ראשון', אשר לו יש תפוצה רחבה גם בקרב כלל הציבור אשר מזוהה עם הימין. בעיתון הראשי בחרו לשים תמונה ראשית מתוך ההלוויה של תלמיד הישיבה יהודה גואטה, שנהרג מפצעיו לאחר שנורה בפיגוע בצומת תפוח.

במוסף של העיתון, 'יומן', עסקו בהרחבה באסון שהתרחש במירון בסוף השבוע שעבר. בעמוד הראשי של הגיליון, כתבו בכותרת: "דרכי מירון אבילות", לצד תמונה ליד 'מדרגות המוות'.

בעיתון השני של הציונות הדתית 'בשבע', עסקו גם הם בהרחבה באירוע הקשה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, כאשר בעמוד הראשי פורסם: "אסון מירון: עדויות אנשי זק"א, סיפור המשפחות השכולות והמחדל המשטרתי - סיקור נרחב".

אך למרות הסיקור הנרחב מהאסון, בעיתון בחרו לשים בראשית תמונה של בנט מחובק ומשוחח עם לפיד, כשבכותרת הוסיפו: "שינוי לרעה": "בנט ולפיד ינסו להרכיב ממשלת רוטציה של גוש השינוי, שתצטרך להישען על 'רע"מ' ואולי גם על 'הרשימה המשותפת'".

לאחר עיתוני המגזר, ישנם את העלונים, אשר פחות מופצים בתפוצה רחבה ומחולקים בעיקר בבתי הכנסת. העלון הוותיק ביותר הוא 'עולם קטן', שם עסקו בעיקר ביום ירושלים אשר יחול בשני הקרוב.

בכותרת הראשית שמו בעלון תמונה של נוף ירושלים, עם כמה כותרות, בהן נכתב בין היתר: "על גג העולם. שלוש תצפיות גג מרגשות בעיר העתיקה". בנוסף עסקו בתוך העלון גם באסון מירון, והתייחסו לשיח הפנימי בציבור החרדי לאחר האירוע.

בעלון 'שביעי', אשר נחשב ליותר ליברל, בחרו גם הם לשים בעמוד הראשי את האירוע הקשה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, ובכותרת: "אחרי מות", במשנה הוסיפו את סיקור הכתבים של העלון בעקבות האסון.

עמוד השער - 'שביעי'

מה שבלט בעלון 'שביעי' הוא טורו השבועי של אמנון שומרון, ובו כתב כי יש מה ללמוד מהתקשורת החרדית, שלא חיפשה אשמים לאחר האסון: "כשב'ידיעות אחרונות' התנוססה הכותרת "קחו אחריות" ולצידה תמונת נתניהו, ב'יתד נאמן' הכותרת הייתה פחות קטגורית ויותר ענווה".

בעלון 'מצב הרוח' עסקו בעיקר ביום ירושלים, ואף הוסיפו ראיון עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שתמונתו התנוססה בעמוד הראשי ולידו צוטטה אמירתו: "אני הראש העיר הראשון שביקר בשכונות ירושלמים שמעבר לגדר ההפרדה".

הציונות הדתית שביעי בשבע מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד