ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
חילוני אבל יהודי בנשמתו

תיעוד מרגש: תושב ת"א רץ מרכבו להגנת מניח התפילין

בתיעוד שהפך ויראלי ברשתות החברתיות נראה חילוני אנטישמי כשהוא מגרש תלמיד ישיבה 'חבד"ניק' שהגיע להניח תפילין לתושבי השכונה בתל אביב, אזרח חילוני שעבר ברחוב וראה את הנעשה, עצר את רכבו ויצא להגנת הבחור | בשיחה עם בחדרי הוא אומר: "אני כ"כ עצוב שזה קורה במדינת ישראל"  • צפו בתיעוד

תיעוד מרגש: תושב ת"א רץ מרכבו להגנת מניח התפילין
יוצא להגנת מניח התפילין צילום: באדיבות המצלם

מידי יום מגיעים תלמידי ישיבה מחב"ד לזכות נערים בהנחת תפילין ע"י בית הספר 'תיכונט' בתל אביב, לאחרונה הם נתקלים בהתנגדות קיצונית מצד המורים של התיכונים שחלקם מגרשים אותם בכוח מהמקום ולא מאפשרים להם להניח תפילין לנערים והתושבים החפצים בכך.

ביום חמישי תועד בחור ישיבה חבדניק אשר הגיע למקום להניח תפילין, מורה שראה אותו, החל לגרש אותו מהמקום תוך שהוא תופס באופניים השייכים לבחור ומזהיר אותו להתרחק מהמקום.

אייל קארו, חילוני אותנטי אך יהודי בנשמתו עבר עם רכבו במקום וראה את המתרחש, הוא עצר את רכבו בזעם ויצא להגנת הבחור, הוא ניגש לאותו מורה ואמר לו: "תזוז מפה אנטישמי, מדינת יהודים, תתבייש לך". אייל שהיה נסער ממראה עיניו גער במורה בית הספר שניסה לגרש את תלמיד הישיבה, והמשיך וצעק עליו מנהמת ליבו, מספר פעמים, "אתה אנטישמי, אתה שונא יהודים"

בהמשך הצטרפו עוד תלמידים ונערים שהגיעו לעזרתו של החבדניק כשהם אומרים לו "אוהבים אותך חיים".

אייל קארו בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מתאר את הצער שחש באותם רגעים כאשר ראה שבמדינת היהודים רוצים להשליך את התפילין, ולכן יצא במהירות להגנת השליח.

אייל מספר: "לפעמים החיים מזמנים אותנו להיות בסיטואציות שלא תכננו קודם. הגעתי מהמשרד, אשתי ביקשה שאלך לאסוף את הילד, ומה שפגשתי בדרך, המכה והעוצמה שחטפתי בבטן כשראיתי שבמדינת היהודים רוצים להשליך את התפילין לכביש. רוצים להשליך את הדבר הקדוש ביותר, את מכשיר הקשר שלנו עם הקב"ה, להשליך לכביש ביחד עם השליח שעושה את עבודתו בכ"כ הרבה אהבה וכ"כ הרבה חן, לא מפריע לאף אחד".

ממשיך אייל ואומר: "אני כ"כ מודה להקב"ה שהעמיד אותי להיות שם בסיטואציה הזאת ולעצור את האירוע הזה מלקרות, כי הצער שאח"כ נשארתי איתו היה יכול להיות צער הרבה יותר גדול, אם באמת היהודי הטועה הזה היה מצליח ליצור שם את הפרובוקציה שהוא רצה ליצור היה צער הרבה יותר גדול, אני כ"כ עצוב שזה קורה במדינת ישראל,

"לאן הגענו" ממשיך אייל ואומר בצער: "אבות אבותינו נלחמו כ"כ עד טיפת דם אחרונה כדי להיות בתוך האפשרות לגעת בתפילין כשהובילו חלקם במדינות אירופה למוות, כל מה שהם רצו שהתפילין יהיו שם, לאן הגענו שרוצים להשליך את השליח של חב"ד עם התפילין לכביש, משהו צריך להשתנות, אנחנו לא בכיוון הנכון"

אייל מסיים את דבריו ואומר: "גלי התגובות שקיבלתי ואני לא מבין למה, הייתי עושה את זה בכל מקום בעולם וזה הדבר הטבעי שצריך לעשות, מה שכל אחד מאיתנו צריך לעשות".

שליח חבד הנחת תפילין תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד