י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הקורונה ובצל האסון

פרסום ראשון: חברות הביטוח מאיימות להעלאות את פרמיית ביטוח האברכים

פעילות פרלמנטרית ענפה שזכתה בעבר לסיקור תקשורתי נרחב הצליחה להביא לגישור בין הצדדים ולתועלת לעשרות בני משפחות אברכים שהלכו לעולמם בטרם עת | כעת, בתום שנת קורונה ובצל האסון במירון נזעקות חברות הביטוח להקפיץ את עלות הביטוח - דבר שיקוצץ מכיסם של האברכים

פרסום ראשון: חברות הביטוח מאיימות להעלאות את פרמיית ביטוח האברכים

פרסום ראשון: עשרה ימים לאחר האסון, כאשר שישה נספים החזיקו ב'ביטוח האברכים', חברות הביטוח מתאגדות יחד ודורשות להעלאות את פרמיית הביטוח שיבוא על חשבון מלגת האברכים.

תזכורת קצרה, במשך קרוב לשתי עשורים ניסה לקדם סגן שר האוצר לשעבר איציק כהן את רפורמת ביטוח האברכים, כך שאברכים שהלכו לעולם ישאירו למשפחתם לאחר מאה ועשרים מלגה של כמאה אלף שקלים שיסייעו להם להמשיך בחיים.

במשך השנים נתקל חבר הכנסת לשעבר, כהן, בהתנגדות מצד גורמים פוליטיים ובהם יו"ר ועדת הכספים משה גפני שטענו כי לא ניתן לחייב אברכים לשלם מהמלגה שמקבלים בכולל למען ביטוח אברכים, למרות שיכול להיטיב עם אחוז קטן של אברכים שילכו ל"ע לעולמם בטרם עת ועלולים להזדקק לזה.

לבסוף הביא סגן השר כהן השיג אדיר והצליח להביא תקציב ענק שיבוא כתוספת למלגת האברכים והיא תכסה את התשלום החודשי לאברכים שיצטרפו לביטוח האברכים, כך שכמה עשרות אברכים שהלכו לעולמם ל"ע, בעת האחרונה, משפחתם קיבלה את מלגת הענק.

כעת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברקע האסון במירון בו ששה מהנפטרים החזיקו בביטוח האברכים וברקע תום שנת הקורונה בה הלכו לעולמם עשרות צעירים נוספים, ביניהם כמה שהחזיקו בביטוח, בחברות מאיימים לעלות את פרמיית הביטוח שתבוא על חשבון האברכים.

כבר לפני כמה חודשים ביקשו בחברת הביטוח להעלאות את הפרמיה, אלא שפעילות פוליטית במשרד החינוך הצליחה לשנות את מאזני המענק לפי גילאים כך שלא יהיה קיצוץ או תידרש עליית פרמיה, וכן שהעלייה לא תבוא על חשבון תקציב האברכים שמתחלקת כעוגת תקציב ובכך תימנע הירידה מכיסם של האברכים שגם כך מפרנסים את משפחתם בדוחק.

נוסף לכך, הקיצוץ בתקציב הישיבות עליו דווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', שינוי ערך הנקודה שנובע מגידול בתלמידי הישיבות והאברכים בארץ, ומזה שתקציב המדינה לא אושר כבר שנתיים ויותר, וכך לא ניתן להגדיל את התקציב לאור השינוי במספר התלמידים.

כעת בשל המצב הפוליטי, במפלגות החרדיות לא תולים הרבה תקווה שמשרד החינוך בשבתם באופוזיציה ידאג לתקציב שיסייע לאברכים לממן את הביטוח שלא יבוא מכיסם וחוששים מכך שהאברכים יפגעו וייאלצו לשלם מכיסם ומחשבון תקציב האברכים שהם מקבלים כדי להחזיק בביטוח.

אברכים מלגה ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד