י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השוואה מקוממת

קריאות בגרמניה לאסור שימוש בטלאי צהוב כמסר נגד חוקי הקורונה

קבוצות ממתנגדי ההגבלות והחיסונים ברחבי גרמניה החליטו להשתמש בסמן הכואב בו הובדלו יהודים בתקופת השואה משאר האזרחים | הלוחמים באנטישמיות קוראים לרשויות לאסור את השימוש בטלאי הצהוב למטרות מלחמה בקורונה

קריאות בגרמניה לאסור שימוש בטלאי צהוב כמסר נגד חוקי הקורונה
אזרח צ'כי עם טלאי צהוב צילום: Axl33k Hribel Adam

נציב האנטישמיות בגרמניה, פליקס קליין, דחק ברשויות במדינה לאסור על המפגינים להשתמש באמצעות טלאי צהוב שבו השתמשו הנאצים על יהודים במלחמת העולם השנייה.

חלק מהמפגינים החליפו את המילה "ג'וד" (יהודי) בביטוי "יונגימפט" (לא מחוסן), תוך השוואה בין הגבלות קורונה לרדיפת האוכלוסייה היהודית באירופה בשנות השואה. קליין אמר כי הוא מקווה שערים גרמניות נוספות יקחו דוגמא מהעיר מינכן שאסרה על כך.

"אם אנשים מצמידים לעצמם מה שמכונה 'כוכב צהוב יהודי' בהפגנות, ובכך עורכים השוואות שמוזילות את השואה, אז יש ליישם את האמצעים הקבועים בחוק", אמר קליין לעיתון 'טאגספיגל'. למרות שלא כל המפגינים היו אנטישמים, מר קליין הזהיר שקבוצות שונות מוצאות סיבה משותפת ואנטישמיות היא "הדבק המחבר אותם יחד".

כידוע הנאצים הפכו את הטלאי הצהוב לחובה על כל יהודי בכל השטחים שכבשו, והפכו את היהודים למוקצים בכך שסימנו אותם כשונים. מי שנמצא בלי טלאי צהוב עמד בפני קנס, מאסר או מוות.

מפגינים נגד הסגרים במדינות שונות באירופה טוענים כי "ההגבלות מפרות את חירותם האישית, וההגבלות מפריזות בסיכונים הבריאותיים של קורונה". עם זאת, ראש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוזף שוסטר, אמר כי בשנה שעברה לא ניתן לומר כי הגרמנים השוו מגבלות על חייהם עם מעשי הנאצים.

ראש המרכז נגד שנאה דיגיטלית בבריטניה, אימרן אחמד, אמר כי "אנשים שמתנגדים לחיסונים מכשירים את האנטישמיות, כיוון שהוסיפו קהלים חדשים", והוא כעס על השימוש בכוכב הצהוב.

"אני לא יכול לחשוב על הרבה דברים מגעילים יותר מאשר להשוות חיסונים שיצילו אינספור חיים לשחיטה תעשייתית של יהודים בשואה", אמר ל-BBC. כשהכוכב הצהוב הופיע בינואר במחאה נגד הסגר בבירת צ'כיה, פראג, גינה אותו שגריר ישראל כעלבון למיליונים שנרצחו על ידי הנאצים בשואה.

גרמניה אנטישמיות קורונה טלאי צהוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד