י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ערבים זה לזה

סקר מיוחד: נתוני הקשר והזיקה בין יהודי ארץ הקודש לאלו שבתפוצות

מכון הסקרים 'דיירקט פולס' ערך סקר מיוחד על הקשר והזיקה בין יהודי ארץ הקודש לאחינו שבתפוצות | הנתון הבולט ביותר העולה מהסקר הוא: ככל שאתה דתי יותר וימני יותר, הקשר והזיקה -חזקים יותר

סקר מיוחד: נתוני הקשר והזיקה בין יהודי ארץ הקודש לאלו שבתפוצות
כיפה צילום: pixabay

לקראת ועידת 'עם עולם' פנו ב'מקור ראשון' למכון הסקרים 'דיירקט פולס' וערכו סקר מיוחד על הקשר והזיקה בין יהודי ארץ הקודש לאחינו שבתפוצות. כאשר הנתון הבולט ביותר העולה מהסקר הוא כי ככל שאתה דתי יותר וימני יותר, הקשר והזיקה הם חזקים יותר.

אחת מהשאלות שנשאלו משתתפי הסקר היא "כשאתם נתקלים בבעיה או בצרה בחו"ל, למי אתם פונים לסיוע. 49.1% השיבו כי הם פונים לקונסוליה הישראלית, במקום השני בית חב"ד עם 19.5%. 15% הצהירו כי הם פונים לשלטונות המקומיים, ו-11.1 פונים לגורם אחר.

בנוסף נבדק "האם מדינת ישראל צריכה להשקיע בחינוך יהודי בחו"ל מכספי משלם המיסים הישראלי. הרוב 64.2% ענו בשלילה, אם חשוב להם חינוך יהודי, שיעלו לישראל. פילוח המשיבים בשלילה לפי השתייכות פוליטי. 75.8% מהמרכז שמאל. 55.1% מהימין. 43.4% דתיים. 5.8 השיבו כי אין להם עמדה בנושא. ו-30.1% השיבו כי על מדינת ישראל לסייע להמשך הקיום היהודי בעולם.

עוד נשאלו המשתתפים: "כשאתם מטיילים בחו"ל האם אתם מבקרים גם בקהילה היהודית המקומית או באתרים יהודיים?". הרוב, 38.1 השיבו לחיוב 'ברוב המקרים', ו-21.7 'תמיד'. 11.9% השיבו בשלילה. 28.3% השיבו לחיוב 'לעיתים רחוקות'. משיבי החיוב ברוב המקרים ותמיד בפילוח לפי מגזרים עמד על: 75.5% דתיים, 62.2% ימניים, ו-56.6% מהשמאל מרכז

בדגש על נושא הקורונה נשאלו המשתתפים האם על מדינת ישראל לחסן בתשלום יהודים מהתפוצות המעוניינים לבוא לכאן לשם כך. הרוב, 46% השיבו: רק אם יש מספיק חיסונים לאזרחי ישראל. 34.1% השיבו לחיוב בכל מצב. ו-18.6% השיבו בשלילה וטענו כי המדינה בהם מתגוררים אמורה לדאוג להם.

עוד נשאלו המשתתפים, האם ההחלטה לאפשר ליהודים מהעולם להמשיך לעלות לישראל גם במהלך הסגרים הייתה נכונה?. 5.8% השיבו כי אין להם עמדה בנושא. 34.5% השיבו בשלילה. והרוב, 59.7% השיבו לחיוב. פילוח משיבי החיוב, הוא כדלהלן: 75.5% דתיים, 66.9% מהימין. ו-50.5% מהשמאל.

עוד נשאלו המשתתפים בנושא הקורונה "האם למרות ההגבלות על הכניסה לישראל, יש לאפשר ליהודי העולם ל בקר בארץ"?. הרוב, 56.6% השיבו בחיוב, אך הגבילו את הביקור רק למחוסנים וממדינות שאינן אדומות. 26.5% השיבו כי אין לתת ליהודים מהעולם עדיפות לביקור בישראל על פני כל תייר אחר. 16.8% השיבו כי יש לאפשר ליהודי העולם לבקר בארץ מכל מקום בעולם ובכל מצב.

ב'מקור ראשון' הוסיפו וציינו כי המדגם נערך עבורם על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון מחברת דיירקט פולס, ב־ 2 במאי 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 452 משיבים בוגרים (18+) מהאוכלוסייה היהודית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+- בהסתברות של 95%.

 

סקר מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד