י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מה עושים שרי החרדים?

החל הטיוח: עשרה ימים אחרי; ועדת חקירה על האסון טרם הוקמה

חייהם של 45 איש נגדעו באיבם באסון הנורא שהתרחש בהר מירון בעיצומן של חגיגות לג' בעומר | עשרה ימים חלפו מאותם רגעים קשים אך בניגוד להצהרות - אין אחד שנתן על כך את הדין | ועדת חקירה לא הוקמה והנציגים החרדים ממלאים את פיהם מים | דמם של ההרוגים הותר?

החל הטיוח: עשרה ימים אחרי; ועדת חקירה על האסון טרם הוקמה
אסון מירון צילום: פלאש 90

עשרה ימים חלפו מאז האסון הנורא במירון בו נגדעו חייהם של 45 איש, הקריאה להקמת ועדת חקירה שתבדוק את המחדל הנוראי הגיעה מהר מאוד, אך מאז לא ננקפה אצבע והוועדה שאמורה הייתה להביא לחקר האמת טרם הוקמה.

מיד אחרי האסון שיגר שר הביטחון והמשפטים בני גנץ מכתב ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט במטרה לגבש ועדת חקירה, האישור ניתן ויו"ר כחול לבן העלה את ההצעה בפני הממשלה שתתכנס היום אלא שההצעה לא על סדר היום כיוון שהממשלה תתכנס היום בעיריית ירושלים.

ערב השבת עדכן גנץ כי הניח במזכירות הממשלה כשר המשפטים את הצעת המחליטים לוועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון. "הוועדה חשובה לא כדי לערוף ראשים, אלא למען שמירה על החיים. היא אינה מכוונת נגד גופי ההצלה והמשטרה שאנשיהם פעלו בשטח בגבורה- אלא תבחן את הדרך בה ניקח אחריות על אחד האסונות האזרחיים הגדולים ביותר שהיו כאן, וכדי למנוע את האסון הבא", כתב.

ביום חמישי במסיבת העיתונאים של ראשי המפלגות החרדיות הם פתחו בהצהרה משותפת כי יש להקים ועדת חקירה לבדוק את הנושא לעומק, והצהירו כי ישתפו פעולה עם כל בדיקה, יו"ר יהדות התורה חה"כ גפני הגדיל וקרא לממשלה לקחת חסות על הר מירון ולהשקיע תקציבים.

בפועל, 'בחדרי חרדים' פנה היום אל ראשי הסיעות החרדיות והשרים, אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן ויעקב אביטן להבין כיצד הם פועלים להשמיע את קול הציבור שלהם שנפגע באסון ולהבטיח קיום חקירה.

מלשכת השר אריה דרעי נמסר כי "הרצון של השר כמי שנמצא בממשלה, בשליחות הציבור הגדול שמגיע למירון ולצערנו הגדול גם נפגע כל כך קשה באסון שם, הוא להבטיח שתתקיים בדיקה וחקירה מקיפה ויסודית כדי להבטיח שחס וחלילה לא יקרו עוד אסונות כאלו".

מלשכותיהם של גפני, ליצמן והשר אביטן לא נמסרה אף תגובה, לכשתתפרסם נפרסמה במלואה. אך חזקה כי אם היו פועלים להקים וועדה או מאיימים בנושא על ראש הממשלה אנשיהם היו דואגים שהציבור ישמע על כך.

העיתונאי יאיר שרקי צייץ הבוקר "אם הנספים במירון לא היו חרדים כבר היתה מתנהלת חקירה כלשהי. ממלכתית, משטרתית, מבקר המדינה, מח"ש. הזעם הציבורי לא היה מאפשר אחרת. עשרה ימים מאז 45 אנשים נהרגו, איש לא נחקר באזהרה או אפילו מסר עדות פתוחה. ים של זמן לטייח ולמרוח".

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה בני גנץ משה גפני .אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד