י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רבים מהם ילדים

לפחות 55 נהרגו בפיגוע תופת מחוץ לבית הספר לבנות

פיגוע תופת נוראי אירע בקאבול אפגניסטן שם נפגעו תלמידים בגילאי 11 עד 15, רבים מהם נהרגו, הפיגוע מגיע בצל עזיבת כוחות ארה"ב ובריטניה את אפגניסטן, הטליבאן מכחיש כי ידו במעל ומאשים את דאעש

לפחות 55 נהרגו בפיגוע תופת מחוץ לבית הספר לבנות
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

לפחות 55 אנשים נהרגו, רבים מהם ילדים בגילאי 11-15, לאחר שפצצה התפוצצה ליד בית ספר לבנות באפגניסטן. הטאליבן גינה את ההתקפה שהתרחשה ביום שבת במחוז שיעי ברובו במערב קאבול, והכחיש כל אחריות, וטען שהפיגוע היה יכול להיות מבוצע רק על ידי 'המדינה האסלאמית'.

בזמן שאמבולנסים פינו את הפצועים, קרובי משפחה ותושבים הפגינו מול הרשויות סמוך לזירת הפיצוץ בבית הספר סייד אל-שאהדה, בשכונת דשט-ברחי. קהל זועם תקף את האמבולנסים ואף היכה עובדי בריאות כשניסו לפנות את הפצועים.

דובר משרד הפנים, טריק אריאן אמר כי מספר ההרוגים צפוי לעלות עוד יותר. הפצצה, שנועדה ככל הנראה לגרום לטבח אזרחי מרבי, מוסיפה חשש מאלימות שתעלה במדינה ההרוסה ככל שארה"ב ונאט"ו מסיימות כמעט 20 שנות מעורבות צבאית ועוזבות את המדינה.

תושבים באזור אמרו כי הפיצוץ "היה מחריש אוזניים", אחד מהם, נזר רחימי, אמר שהוא שמע שלושה פיצוצים נפרדים, אם כי לא היה אישור רשמי לפיצוצים רבים, רחימי גם אמר כי הוא מאמין שעוצמת הפיצוץ העצום פירושו שמספר ההרוגים יעלה כמעט בוודאות. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

הפיצוץ התרחש כשהבנות יצאו מבית הספר בסביבות השעה 16:30 שעון מקומי. אף על פי שאיש לא קיבל אחריות על הפיגוע, השלוחה של המדינה האסלאמית באפגניסטן שביצעה בעבר פיגועים רבים, ככל הנראה עומדת מאחורי הפיגוע. המתקפה התרחשה בדיוק כאשר יום הצום של הרמאדן הגיע לסיומו.

אפגניסטן דאע''ש פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד