י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מגבה את בנט

רב בציונות הדתית: יש קסם בממשלת אחדות

לאחר העברת המנדט מנתניהו ללפיד, בסוף השבוע האחרון נשמעה קריאה חריגה בקרב ההנהגה הרבנית המגזר הדתי-לאומי, שבמסגרתה רב הישוב אלון שבות תומך בממשלת השינוי: "ממשלה שתפעל לריפוי הפצעים והשסעים" | לפני כן הודה: "היינו כמהים לממשלה שתבטא את עמדותינו"

רב בציונות הדתית: יש קסם בממשלת אחדות
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על-אף ההתנגדות הרבה בקרב רבני המגזר לדהירה של בנט לקואליציה עם מפלגות השמאל, אתמול (מוצאי שבת) רב בציונות הדתית, הרב זאב וייטמן רב הישוב 'אלון שבות', פרסם מאמר אשר תומך בממשלת השינוי, ובכך מגבה את יו"ר 'ימינה'.

בטורו, אשר התפרסם ביישובו, פתח בחזרה לשנות השישים, אז הוקמה ממשלת האחדות הראשונה ובה 'מפא"י' צירפה את 'חירות' של מנחם בגין לממשלה לפני מלחמת ששת הימים, שבה ישראל החזירה לשטחה את ירושלים.

לאחר מכן קישר לפלונטר הפוליטי בימינו, וליום ירושלים שיחול בשני הקרוב: "אמנם לצערנו הרב, יום ירושלים הינו יום משמעותי כמעט אך ורק בקרב הציבור הדתי לאומי – אבל אולי דווקא אנחנו אלו הזקוקים ליום זה על מנת שנפנים בקרבנו את חשיבותה של האחדות".

"נכון שמצד אחד היינו כמהים לממשלה שתבטא את עמדותינו ותגשים את חלומותינו", כתב, "אך יש גם קסם, אתגר והישג מרשים ומפעים בהקמת ממשלה שתפעל לריפוי הפצעים והשסעים בחברה הישראלית ושתעסוק במשותף, במחבר ובמאחד".

הרב נימק את דעתו: "ממשלה שתניח לימים אחרים את העיסוק בדברים בהם עם ישראל מפולג ונחלק לשבטים, שיש ביניהם מחלוקות אידיאולוגיות ומחלוקות לגבי הדרך הנכונה בה צריכה לילך מדינת ישראל".

נפתלי בנט אלון שבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד