ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מורשת של אנטישמיות גלויה"

קריאה לבריטניה לא להצטרף לוועידה הגזענית נגד ישראל

מנהיגים יהודים בבריטניה קראו לממשלת בריטניה להצטרף למדינות אחרות בהחרמת יום השנה ל'וועידה נגד גזענות' בגלל שהוועדה מותחת ביקורת על ישראל באופן גזעני

קריאה לבריטניה לא להצטרף לוועידה הגזענית נגד ישראל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוסטרליה, קנדה וארצות הברית נסוגו כולן מהועידה לציון 20 שנה לועידת דרבן, על שם העיר בדרום אפריקה בה נערך הכנס הראשון. האירוע בשנת 2001 היה מלא בהערות אנטישמיות של חלק מהמשתתפים, מספר מדינות ניסו להשוות ציונות לגזענות, מה שגרם לארה"ב וישראל להתנתק מהם.

במועצת המנהיגות היהודית ובוועדת הנבחרים הבריטית, פנו ביום שישי לשר החוץ, דומיניק ראב, ולחצו עליו לוודא שבריטניה תתרחק מהוועידה שאמורה להתקיים בחודש אוגוסט הקרוב, "האירוע שאמור להתקיים בהמשך השנה הוא האחרון בסדרת האירועים המבוסס על מורשת של אנטישמיות גלויה", אמרו לשר.

"אירוע חד-פעמי זה אינו ניסיון רציני להביס את הגזענות הבינלאומית אלא הנצחה של ועידה כביכול נגד גזענות שבעצמה הייתה אנטישמית". עוד נאמר בבקשה, "אנו מבקשים אישור לכך שבריטניה לא תכבד את נוכחותה השנה, זה יהיה איתות לכך שהממשלה נוקטת עמדה נחרצת נגד הגזענות האנטי-יהודית".

מטרותיה של הוועידה היו במקור מאבק בגזענות, באפליה על רקע גזעי ובשנאת זרים. אך הועידה הפכה למפגן שנאה מלא באנטישמיות נגד ישראל, מדינה היהודית כונתה "מדינה גזענית וכובשת", הציונות הושוותה לגזענות והפלסטינים הוגדרו כעם הנמצא תחת כיבוש זר. כזכור ביום הראשון של הועידה אמר נשיא איראן דאז, מחמוד אחמדינג'אד דברים קשים על ישראל והציונות, דברים שהביאו נציגי מדינות רבות לצאת מן האולם במחאה על דבריו.

באותה שנה ראש ממשלת ישראל היה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, שר החוץ אביגדור ליברמן, הם גינו את הדברים בצורה חסרת תקדים, גם יושבת ראש האופוזיציה דאז, ציפי לבני, קראה לקהילה הבינלאומית לא להשתתף בוועידה.

אנשטימיות ועידה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד