ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת פורים

אדריכלית העוגות: הכירו את השם החם בקונדיטוריה החרדית

השם מיכל מלר הפך לדבר החם בקרב צרכני העוגות והקינוחים המעוצבים • בראיון מרתק היא משתפת אותנו במה שהוביל אותה לתחום, מסבירה כיצד ניתן להעניק לעוגה עיצוב שובה לב בלי לוותר על טעמים עשירים ואיך ניתן להתאים לכל אחד ואחת את העיצוב המושלם, שיגשים עבורם את החלום המתוק שלהם • לקראת פורים ניתן להזמין מארזים חגיגיים, להפתיע את המכרים שלכם וכן לפאר את סעודת החג המשפחתית

אדריכלית העוגות: הכירו את השם החם בקונדיטוריה החרדית
מארז חגיגי צילום: באדיבות המצלם

תרבות צריכת העוגות והקינוחים המעוצבים התפשטה מזה זמן במגזר החרדי. ההיצע של עוגות מעוצבות וכשרות למהדרין גדל באופן עצום, כאשר ענף הקונדיטוריה החרדי מציג לא מעט כשרונות מבורכים, שיודעים להכין ולאפות ברמות הגבוהות ביותר ולא נופלים במאום מעמיתיהם במגזר הכללי.

שוחחנו עם אחת מהקונדיטוריות המובילות במגזר החרדי, מיכל מלר, על מנת שתשתף אותנו מעט בסודות האומנותיים שמאחורי העוגות והקינוחים המיוחדים שלה.

מיכל, שפתחה את העסק שלה לא לפני שנים רבות, הפכה במהרה לאחד מהשמות המוכרים ביותר בתחום, כשהיא משווקת כיום סדר גודל עצום של עוגות וקינוחים.

"תחום הקונדיטוריה הופיע בחיי תמיד אך ורק כתחביב" משתפת, "בעלי תמיד דחף אותי להתקדם עם זה, ראינו שיש לזה ביקוש גדול, בפרט במגזר החרדי, אבל זה לא הבשיל. עד שפעם אחת אפיתי איזושהי עוגה לחברה וברוך ה' הפרגונים והמחמאות לא הפסיקו לבוא, מה שנתן את האמביציה והדחף להמשיך".

לחצו כאן כדי ליצור קשר עם מיכל מלר>>>

מה לדעתך הלקוחות הכי אוהבים בעוגות והקינוחים שלך?

"וואו, שאלה קשה מדי", מחייכת. "יש כל כך הרבה סוגי לקוחות, עם בקשות שונות, העדפות שונות וטעמים שונים. ניתן לומר אולי שזאת המקצוענות האמתית, להתאים לכל לקוח את העוגה שלו, על פי איך שהוא חלם שהיא תהיה כשהתפקיד שלי הוא להגשים לו את החלום המתוק האישי שלו".

בנוסף, אחת הסיבות לפריצה הגדולה של מיכל מלר, הוא נושא התמחור. לטענתה המחירים בשוק לרוב גבוהים ללא הצדקה הגיונית. "אני משווקת את העוגות במחיר השווה לכל נפש. כך שכל אחד יכול להרשות לעצמו ליהנות מעוגת החלומות שלו בסכום שפוי". 

איך את מסבירה באמת את תרבות צריכת העוגות המעוצבות, שגברה משמעותית לאחרונה?

"פשוט מאוד. אנשים הבינו שעוגה מעוצבת, עם נראות טובה וטעמים נהדרים, יכולה לשדרג כל אירוע. מחתונה ובר-מצווה ועד למתנת יום נישואין וימי הולדת" מסבירה ומוסיפה בעניין הזה את הזווית שלה, "בחלק מהאירועים אנחנו מציעים גם עוגות קונספט, שיש בהן איזשהו רעיון שתואם לאופי העיצוב של האירוע, או לסוג האנשים שחוגגים, זה עניין שגורם לאנשים ממש להתחבר לעוגה וזה גם מביא אותם לרכוש שוב ושוב". 

תני לי דוגמא

"למשל מישהי פעם ביקשה ממני שאעזור לה לחשוב על רעיון לקינוח מעוצב לשבת בר-מצווה שיהיה גם מזכרת נחמדה מהשבת", נזכרת. "אותה משפחה הייתה מחסידות גור, אז הצעתי לה שנעשה קאפקייקס בצורה של הכובע שהם חובשים. ממש נכנסתי לאינטרנט, חיפשתי תמונות של סוג הכובע העגול הספציפי הזה ובחנתי אותו מכל הזוויות עד שהגעתי לתוצאה הרצויה והמשפחה הייתה מבסוטה מאוד" מציינת בסיפוק רב.  "זה חלק מהעבודה לפעמים, לתת הכוונה לאנשים ולעזור להם לשדרג את הרעיונות שהיו מונחים להם בראש איפשהו ולהוציא אותם אל הפועל".

לחצו כאן כדי ליצור קשר עם מיכל מלר>>>

אחד מהנושאים שעניין אותי לברר עם מיכל, הוא עניין הכשרויות.

עולם הבישול והאפייה החרדי, דורש הרבה יצירתיות והמון חשיבה מחוץ לקופסא. אם לא די ברצון לחדש, לגוון ולהפתיע, הרי שנושא הכשרויות מגביל עוד יותר את מנעד האפשרויות.

בעולם הקונדיטוריה, האתגר גדול אף יותר, שכן ארוחה בשרית אינה מאפשרת הכנת קינוח חלבי, מה שמאלץ למצוא תחליפים.

"שמעתי פעם אמרה מאוד נכונה לגבי זה, ככל שתגביל את הבנאדם יותר, כך הוא יהיה יצירתי יותר", מחווה את דעתה בנושא. "אני מקפידה על מוצרים בכשרות הגבוהה ביותר ובשל כך לא פעם אני נתקלת במחסור של מוצרים בסל הקניות, אך תמיד מוצאים דרכים יצירתיות איך לאפות את העוגה בצורה שונה ואיך בכל אופן ניתן להגיע לתוצאה הרצויה. זה פותח את הראש ומעשיר אותך בידע וניסיון".

יש לך ליין חדש לקראת תשעת הימים?

"באופן כללי אנחנו כל הזמן מחדשים ומגוונים ולא נחים לרגע.. כבר עכשיו אנחנו נמצאים בעומס מטורף ואנחנו תכף סוגרים את ההזמנות, ממליצה להזדרז ולהזמין את עוגת החלומות שלכם בהקדם".

לחצו כאן כדי ליצור קשר עם מיכל מלר>>>

או חייגו למספר: 0527-680322

 

 

עוגות עוגות ועוגיות קינוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד