י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות האנטישמיות

דרישה מטוויטר: סגרו את חשבונו של המנהיג העליון

הליגה נגד השמצה דורשת מרשת טוויטר להסיר את חשבונו של האייתולה חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בגלל תכנים אנטישמים  הכוללים הכחשת שואה שמתפרסמים בחשבונותיו

דרישה מטוויטר: סגרו את חשבונו של המנהיג העליון
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

הליגה נגד השמצה קראה לחברת טוויטר לסגור את החשבון של האייתולה חמינאי, המנהיג העליון של איראן, לאחר דברים שכתב לרגל יום אל קודס. לדברי הארגון, דבריו היו אנטישמיים.

הליגה נגד השמצה ציינה מספר ציוצים שפורסמו בחשבונות הטוויטר השונים של המנהיג העליון עלי חמינאי, הארגון האשים את המנהיג הבכיר באיראן בהפצת "מיתוסים אנטי-יהודיים עתיקים" והטלת ספק בשואה. "אלה מהווים צורות של אנטישמיות בוטה, מפורשות ומחמירות".

ביום שישי האחרון צוין יום קודס השנתי של איראן, המתקיים ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן בצום המוסלמי. בנאום ששודר בטלוויזיה לציון האירוע אמר חמינאי כי ישראל אינה מדינה אלא "חיל טרור" נגד הפלסטינים, וקרא למדינות המוסלמיות להמשיך להילחם נגדה. "ההתנהלות של פרופילי טוויטר המיוחסים לחמינאי ביום אחד בלבד, יום שישי, 7 במאי, מספקת תזכורת מצמררת מדוע צריך להשבית את כל החשבונות הללו ללא דיחוי", נמסר מארגון ה-ADL.

רשתות מדיה חברתיות מרכזיות, כולל פייסבוק וטוויטר, נאסרו באיראן מאז 2009. למרות האיסור, פקידים איראנים בכירים רבים פעילים בטוויטר. מלבד חמינאי, גם לנשיא חסן רוחאני ולשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף יש חשבונות טוויטר. פעילים איראניים קראו שוב ושוב לטוויטר לחסום את חשבונותיהם של פקידי המשטר כל עוד לאיראנים רגילים נמנעת הגישה לפלטפורמת המדיה החברתית.

בתוך כך מפרסמת רשת אל ערביה בחשבון הטוויטר שלה תיעוד לא שגרתי, מספר צעירים איראניים שרפו באיראן ביום שישי דגל ענק של ישראל, המצית עלה באש בעצמו לאחר שהדגל עף עליו בוער, לא דווח באיזה עיר זה קרה.

האיתוללה עלי חמינאי איראן הליגה נגד השמצה טוויטר אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד