ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"כרגיל משקר"

הספין הצליח: כך נתניהו הוביל להכחשה של לפיד ובנט

בעקבות דיווח כי 'ימינה' ו'יש עתיד' סיכמו שפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ימונה ליועמ"ש בממשלת השינוי - ראש הממשלה תקף את בנט והוסיף לצד הקישור לכתבה: "אין מילים" | האחרון לא נותר חייב וכתב: "אין מילים נתניהו, כי אין אמת" | גם לפיד הגיב: "משקר במצח נחושה"

הספין הצליח: כך נתניהו הוביל להכחשה של לפיד ובנט
שי ניצן ואביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

על רקע  הפרסומים אודות חלוקת התיקים, היום (ראשון) דווח כי צוותי המשא ומתן של 'יש עתיד' ו'ימינה' סיכמו על מועמד לתפקיד היועץ המשפטי הבא.

על פי הפרסום ב-0404, בנט ולפיד סיכמו כי מי שיכהן בתפקיד לאחר שמנדלבליט יסיים את תפקידו, הוא פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שידוע כמתנגד קולני לנתניהו. בתגובה, נתניהו כתב בחשבון הטלגרם שלו: "אין מילים".

יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, שמפלגתו הגיבה לפני כן ואמרה כי שמדובר בדיווח פייק, תקף את נתניהו: ‏"אין מילים, נתניהו, כי אין אמת. אגב, כשאתה הבאת את מינויו של ניצן לפרקליט המדינה והסברת בהתלהבות מדוע חייבים למנותו".

"וכל שרי הליכוד תמכו בלהט, אני הצבעתי נגד (יחד עם חבריי השרים אורי אריאל, ואורי אורבך ז״ל)", הוסיף בנט, וגם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד תקף את נתניהו: "‏אין שום סיכום בעניין שי ניצן, שמו בכלל לא עלה במו״מ. ביבי כרגיל משקר במצח נחושה. בושה".

מוקדם יותר היום, היו דיווחים על כך שבכירים בגוש השינוי מעריכים כי הממשלה תושבע אפילו תוך שבוע ימים, זאת לאחר שלפיד קיבל את המנדט בשבוע שעבר.

קודם השבת קיימו בנט ולפיד פגישות עם סיעות מחנה השינוי, בני גנץ, גדעון סער, ניצן הורביץ. בנט עצמו נועד לפגישה נפרדת עם מרב מיכאלי והיום צפויים להיפגש עם מנסור עבאס יו"ר רע"מ ולאחמ"כ עם אחמד טיבי ואיימן עודה.

על פי הדיווחים, הצדדים חותרים להסכמים, לפיהם בשנה הראשונה יתמקדו רק בנושאים אזרחיים וכלכליים ולא בנושאים שעלולים להצית מחלוקות ואיומים לפוצץ את הקואליציה ולגרור את המדינה לסבב בחירות מוקדם מהצפוי.

שלושה משרדים עדיין במחלוקת בין הסיעות, בראש נמצא תיק המשפטים, את התיק דורש מחד נפתלי בנט ומנגד גדעון סער גם הוא מתעקש עליו. השני הוא תיק החינוך עליו נלחמים יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה וניצן הורביץ ממרצ. השלישי הוא תיק הפנים עליו נלחמות כל המפלגות בגוש.

שי ניצן אביחי מנדלבליט נפתלי בנט יאיר לפיד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד