ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החשש מממשלה אנטי-דתית

פרוש ואייכלר דורשים מנתניהו: תצהיר על ויתור שנה וחצי לטובת הקמת ממשלה

חברי הכנסת פרוש ואייכלר מיהדות התורה נוטלים יוזמה לידיהם ומשגרים מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הם דורשים ממנו להודיע כי הוא מוותר לכל מועמד אחר בימין על שנה וחצי ראשונה של כהונה בראשות הממשלה, בתנאי שאותו אחד יצליח לגייס תחתיו את כל מפלגות הימין לממשלה

פרוש ואייכלר דורשים מנתניהו: תצהיר על ויתור שנה וחצי לטובת הקמת ממשלה
ישראל אייכלר ומאיר פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

למרות שהצהיר כי הוא מוכן לוותר על שנה מתחילת הכהונה כראש ממשלה לטובת נפתלי בנט, סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר הפועלים מזה כחצי שנה באופן נפרד מהשר ליצמן, דורשים מראש הממשלה להצהיר על ויתור שנה וחצי ראשונות מכהונתו לטובת כל מועמד שיצליח לגייס תמיכת כל סיעות הימין.
 
במכתב ששיגרו פרוש ואייכלר לראש הממשלה כתבו השניים: "במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל".
 
"לצד זאת", דורשים פרוש ואייכלר, "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים״. ולכן הם דורשים, "לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן".

פרוש ואייכלר מצהירים כי "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה".

כך דורשים צמד חברי הכנסת מיהדות התורה מראש הממשלה להודיע על ויתור של שנה וחצי מכהונתו לטובת כל מועמד שיגייס מאחוריו את הימין, כולל אפשרות שזה יהיה גדעון סער: "בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני", נכתב.

על רקע הדרישה ב'אגודת ישראל', בש"ס חידדו את הנאמנות לראש הממשלה, והשר אריה דרעי מסר: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

גורם בליכוד מגיב למכתב של איכלר ופרוש ואומר כי מדובר בעניין פנימי ביהדות התורה שאין לו שום השלכה לגבי המחוייבות המוחלטת בינינו לממשלת ימין.

ישראל פרוש ישראל אייכלר בנימין נתניהו רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד