ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
על מה הזעם?

חילול השם נוראי בציון; החסידים נקמו בשומר

עשרות חסידים מארה"ב ואירופה הגיעו לציונו של הרה"ק ה'תורת חיים' זי"ע בעיירה קוסוב באוקראינה | על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', החסידים זעמו על השומר וביצעו וונדליזם במקום

חילול השם נוראי בציון; החסידים נקמו בשומר
ציון התורת חיים חולל צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי האחרון הגיעה קבוצה גדולה של חסידים מארה"ב ואירופה, לפקוד את ציונו של הרה"ק רבי חיים מקוסוב זי"ע, בעל ה'תורת חיים', מראשוני אדמו"רי שושלת בית ויז'ניץ-קוסוב, הטמון בעיירה קוסוב שבאוקראינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים הגיעו למקום לרגל יום ההילולא של הצדיק, בראשות אחד מחשובי הרבנים בארה"ב ובראשות עסקן מפורסם מוויליאמסבורג. הם סיכמו מבעוד מועד עם השומר שמחזיק במפתחות הציון כי יפתח להם את השער בשעה מסוימת, אך השומר אחר מלהופיע בשעה שנקבעה.

מספר חסידים שזעמו על ההמתנה הארוכה והזלזול המחפיר לכאורה, שברו את המנעול ונכנסו פנימה, ולפני שעזבו את המקום ביצעו וונדליזם כמו שעושים אנטישמים באירופה, זרקו ספרים על הרצפה, העיפו קוויטלך לכל עבר, ולבסוף שברו מכל הבא ליד. כפי שניתן לראות בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' ומצורף מטה.

למחרת ביום שישי, הגיעה קבוצה נוספת של חסידים מארה"ב, כולם משיכון סקווירא, הם לא האמינו כשהשומר סיפר להם מי הם אלו אשר ביצעו את הוונדליזם. הם ניסו לעזור לשומר לתקן את הנזקים, אך ללא הצלחה בגלל שלא היה להם את הכלים המתאימים.

"השומר לא האמין למראה עיניו והזמין משטרה", סיפר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי הקבוצה השניה. "הוא ביקש מאיתנו כסף כדי שהוא יוכל לתקן את המקום, אנחנו אספנו בין חברי הקבוצה כסף, ונתנו לו כדי שיוכל לתקן, זה היה חילול השם נוראי, בדיוק כמו וונדליזם שעושים אנטישמים".

אוקראינה קוסוב חילול השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד