י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זרקו בלוקים ותלשו מראות

בדרך חזרה מהציון: האדמו"ר והחסידים ניצלו מהערבים

דקות של פחד וחרדה עברו לפנות ערב על חסידי זוועהיל ובראשם האדמו"ר ואחיו ראש הישיבה הגרש"ד גולדמן שחזרו מציון האדמו"ר רבי שלומק'ה מזוועהיל בהר הזיתים בירושלים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים כולל עדות מהשטח על מה שהתרחש 

בדרך חזרה מהציון: האדמו"ר והחסידים ניצלו מהערבים
השמשות המנופצות באוטובוסים של חסידי זוועהיל צילום: שלומי טריכטר

האדמו"ר מזוועהיל שיצא היום (ראשון) יחד עם חסידיו להר הזיתים בירושלים לפקוד את ציונו של זקנו האדמו"ר רבי שלומק'ה מזוועהיל זיע"א שיום היארצייט שלו חל בשבת נרגמו באבנים בדרכם חזרה מהציון. 

האדמו"ר יצא יחד עם החסידים שנסעו באוטובוסים וכן במיניבוס שבו נסע היה גם אחיו ראש הישיבה הגרש"ד גולדמן. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים שחזרו מהציון בליווי משטרתי עם שני אוטובוסים וכן המיניבוס שבו נסע האדמו"ר ואחיו נרגמו באבנים ובלוקים, שמשות הרכבים נופצו וכעשרה חלונות נשברו וכן נתלשו מראות מהאוטובוסים. ובחסדי שמים לא היו נפגעים בנפש. 

אחד החסידים מתאר ל'בחדרי חרדים': "בדרך חזור הקיפו אותנו קבוצה של חמישים ערבים שהחלו לזרוק אבנים. היו רגעים של פחד, החסידים שכבו על הרצפה והתפללו. עד שהמשטרה ועוברי אורח יצאו עם נשקים שלופים להרגיע את הרוחות ובכך זה הסתיים היינו בפחד בפחדים, זה היה ממש ניסי ניסים, וברוך ה' שאין נפגשים בנפש". 

כזכור בשבת חל יום ההילולא של רבי שלמה מזוועהיל, ומארגני ההילולא קיבלו אישור להפעיל באופן מורחב קו 84 להר הזיתים מהשכונות, אלא שבעקבות ההסלמה במזרח ירושלים חברת אגד ביטלה את מערך ההסעות. משטרת ישראל ביקשה לצמצם עד כמה שניתן את כמות המשתתפים.

רבי שלומקה מזוועהיל הר הזיתים רבי שמואל דוד גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד