י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתניהו בתווך

הקרב ב'אגודה'; דרעי עוקץ וליצמן תוקף "רק המועצת תחליט"

ראש הממשלה נתניהו נגרר היום אל תוך זירת קרב הבוץ, המתחולל בתוככי יהדות התורה החסידית מאז מערכת הבחירות האחרונה. בעוד פרוש ואייכלר מתנהלים כעצמאיים ומרשים לעצמם לדרוש מנתניהו לפנות את כסאו, ליצמן יוצא חוצץ ומתייצב מולם כחומה בצורה לצד ביבי

הקרב ב'אגודה'; דרעי עוקץ וליצמן תוקף "רק המועצת תחליט"
יעקב ליצמן/מאיר פרוש צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

המכתב ששיגרו הערב (ראשון) סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' מעורר סערה פוליטית, לאחר שהשניים קראו לראש הממשלה לפנות את כסאו למשך שנה וחצי, לכל מועמד מהימין שיצליח לגייס את תמיכת כל 65 נציגי הימין תחתיו, דהיינו אם מועמדים אחרים מהליכוד או גדעון סער.

בש"ס מיהרו לעקוץ את יהדות התורה ולחדד את המחלוקת במפלגה, השר אריה דרעי מסר בתגובה למכתב: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

גם השר יעקב ליצמן שמציג עצמו כ"יו"ר אגודת ישראל", אך בפועל מייצג את עצמו ואת נציג ויז'ניץ יעקב טסלר ב'סיעה המרכזית', תקף את חבריו לסיעה שכבר הודיעו ערב הבחירות על פיצול.

"במענה לפניות כתבים יובהר כי אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות", נמסר מלשכתו של ליצמן, "יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה". כך תגובתו למכתבם של אייכלר ופרוש.

גם בליכוד התייחסו למכתב, ומסרו בשם 'גורם בליכוד' כי "מדובר בעניין פנימי ביהדות התורה שאין לו שום השלכה לגבי המחוייבות המוחלטת בינינו לממשלת ימין". כאשר העיתונאי בועז גולן, המזוהה עם 'הליכוד' ונתניהו צייץ על המכתב - "הבוגדים שיצאו מהחורים", אך מיהר למחוק אולי בהוראה מגבוה.

מאיר פרוש ישראל אייכלר ראש הממשלה בנימין נתניהו אריה דרעי אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד