י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעם בשמאל

יצליחו לגשר? קרב במחנה השינוי על התיקים

לצד התקדמות משמעותית במגעים, דווח הערב על חילוקי דעות בין בנט וסער למפלגות השמאל לגבי שלושה תיקים בכירים. בנט וסער מתעקשים להשאירם בימין ובשמאל זועמים

יצליחו לגשר? קרב במחנה השינוי על התיקים
סער/לפיד/בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאורך כל היום נועדו צוותי המו"מ של לפיד ובנט עם כלל המפלגות המרכיבות את מחנה השינוי בניסיון להשיג נוסחה לחלוקת תיקים שתהיה מקובלת על כלל הסיעות. 

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', אחת מבעיות הליבה שמבעיות על כינון הממשלה, היא המאבק על התיקים. בשמאל זועמים על כך שבנט וסער הגיעו מתואמים והטילו וטו על תיקי החינוך, הפנים והמשפטים, ומתעקשים שתיקים אלו יהיו ברשותם, בעוד בשמאל דורשים לפחות את חלקם.

בצל הקשיים במו"מ, המטרה של בנט ולפיד היא להגיע כבר השבוע לסיכומים ולהודיע לנשיא בקרוב על הקמת ממשלה חדשה. בתוך כך, נרשמה התקדמות במגעים מול מנסור עבאס, ולפי הדיווח רע"ם צפויה לתמוך מבחוץ בממשלה ולהצביע בעד הממשלה החדשה.

עוד דווח הערב כי במחנה השינוי שקיימת התקדמות משמעותית במגעים עם רע"מ, ועל פי דיווחים בסיעה הערבית מתגבשת חתימה, כך שעבאס לא יכהן כשר בממשלה, אך בתמורה לחבילה משמעותית חברי הסיעה יצביעו "בעד" הקמת הממשלה ולא "יימנעו".

לעת עתה מסתמן כי זו חלוקת התיקים המשמעותית: גדעון סער יכהן כשר המשפטים, לשקד יוצעו בתמורה את תיקי הפנים / החינוך או הביטחון פנים, ניצן הורביץ' מתעקש על החינוך אך מציעים לו את תיק הבריאות, כשתמר זנדברג מסומנת כשרה להגנת הסביבה.

 

מנסור עבאס יאיר לפיד נפתלי בנט גדעון סער משא ומתן קואליציוני ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד