י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע המו"מ המואץ

בכיר בליכוד טוען: זו הסיבה שבנט וסער בלחץ

בעוד המגעים מתקדמים בגוש השינוי מתקדמים לעבר הרכבת ממשלה, ראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה' בלחץ מהאפשרות שעוד חבר כנסת יודיע כי הוא נגד הממשלה שנרקמת - כך אמר חבר הכנסת דוד ביטן: "הם בלחץ מהאפשרות שניקח להם עוד אחד" | בנוסף אמר: "החיזוק של סמוטריץ' - טעות"

בכיר בליכוד טוען: זו הסיבה שבנט וסער בלחץ
המתמודדים על ראשות הממשלה צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שחבר הכנסת עמיחי שיקלי, מקום 5 בסיעת 'ימינה', הודיע כי יצביע נגד ממשלת השינוי, היום (ראשון) בכיר 'הליכוד' ח"כ דוד ביטן טוען כי ראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' לחוצים מהאפשרות שעוד ח"כ ממפלגתם יודיע על כך.

"כמו שזה נראה עכשיו הם יקימו ממשלה", אמר בראיון ל'חדשות 12' והמשיך, "מה שמעכב את זה עכשיו זה הדרישות המוגזמות של בנט וסער והם בלחץ מהאפשרות שניקח להם עוד אחד".

בנוסף התייחס ללחצים המופעלים על חברי 'ימינה': "מי שנמצא בפוליטיקה ולא מסוגל לעמוד בלחצים שלא יהיה בפוליטיקה. זה חלק מהעניין. הם אמרו מה שאמרו לפני הבחירות, אנחנו יודעים גם מה העמדות המדיניות והאחרות שלהם, והם זרקו את הכל לפח בשביל לקבל תפקידי שרים וראש ממשלה".

"זה המצב כרגע וזכותנו ללחוץ עליהם, כמו שהם לקחו את העריק המרכזי את בנט שהעביר 250 אלף קולות מצד לצד ונתנו לו ראשות ממשלה ותיקים בכירים. זה מגה עריק", הוסיף.

לאחר מכן התייחס לקונסטלציה שבה היו מקימים את ממשלת הימין, אם מפלגתו של בנט הייתה חוברת לנתניהו: "ברגע האחרון אתה יכול את האדם הנוסף שאתה צריך, כשאתה מגיע לתכלס זה נמצא. הבעיה שלא הגענו לזה אף פעם כי בנט נתן הרגשה שהוא לא איתנו".

"עזוב את הדיבורים שהוא איתנו, הוא קיים משא ומתן במקביל. אם הוא היה איתנו היינו יכולים", טען והמשיך, "אנחנו מפלגה דמוקרטית. מי שנבחר בפריימריס, אנשים שבחרו אותו ידעו שיש סיכוי שאנשים לא ישתפו איתו פעולה וזה מה שקרה".

בנוסף נשאל על החלפת נתניהו: "אנחנו לא נעשה צעד שאדם נבחר ל-4 שנים מיוזמתנו, זה צריך לבוא ממנו. אנחנו לא מפלגה שאנחנו בוגדים במנהיג שלנו".

ממשלת בנט לפיד מפלגת ימינה דוד ביטן עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד