כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

איך ייראו התמרורים ביום שהחרדים ישתלטו על המדינה

מי הפראייר שלוקח הלוואה בפאג"י (ומקווה שלא תהיה שביתה באמצע) • הערשל, חפש את המכתב שלך בצפרדע • והאם ב'לומדה' מתכוונים ללמד את הפרסומאים הצעירים את שיטת העתק-הדבק • חיה ברויער עם 'שוק הפרסום'

איך ייראו התמרורים ביום שהחרדים ישתלטו על המדינה



זמנים חדשים

כולנו מכירים את הצפירה של יום שישי, רגע לפני ששבת המלכה פורסת את חסותה על העולם. כולנו מכירים את זמני כניסת השבת, מדוייקים, מחולקים לפי אזורים וקטגוריות: זמן כניסת שבת, זמן יציאת השבת.

מהיום, תכירו, יש גם זמן "סוויפר".

כיון שהטור נכתב בשעות הקטנות של סיומו של יום חמישי, לא זכינו לראות עדיין איך הגיב המבקר המיתולגי של המודיע על הרעיון, אבל אנחנו כאן בהחלט נדהמנו.

עם כל הכבוד למוצר החדש של פרוקטר & גמבל, נראה כי טריו חצו בחצי פסיעה פסיעה את הגבול בין פרסום לשמירה על העקרונות. אמנם מגב מיוחד לניקוי רצפות מהיר בהחלט יכול להועיל כמה דקות לפני התקדש היום השביעי, אבל מכאן ועד להכניס אותו ללוחות הזמנים? נו נו.

ואנחנו שואלים: מה השלב הבא? ניידות ההתראה יסתובבו בשכונות עם מערכת כריזה משודרגת? בצהרי יום שישי אחד עוד נתנער לקול "הדלקת הנרות בשעה 19:04, זמן סוויפר בשעה 18:45"..

ביום בו החרדים ישתלטו על המדינה

תמרורי האזהרה ודאי יראו כמו ההוא בפרינט החדש של גל אורן לאגד, זהירות: איש עם מגבעת חוצה את הכביש! האמת היא, מפתיע איך לילד שרץ איתו לא מודבקות פאות מסולסלות.

איך שיהיה, רגע אחרי שהסתיים לו מבצע מתחמי הפעילות של שוקו שוק, בגל אורן BSD ממשיכים לרוץ לפעילות השטח הבאה: מתחתי זהירות בדרכים של אגד.

מי הפראייר שלוקח הלוואה בפאג"י (ומקווה שלא תהיה שביתה באמצע)

בפרסום אפיקים עושים מאמצים - בלי הצלחה - לתקן את הרושם השלילי שנוצר לבנק פאג"י בתקופת השביתה, ולא מפסיקים לשמור על נוכחות בעיתונים. השבוע, כשנראה שקמפיין הטיפים נגמר, יוצאים באפיקים עם פרינט חדש: הלוואה לוקחים בפאג"י.

אנחנו דווקא חשבנו שכדאי לפעול בכיון של חיזוק אמון הלקוחות בבנק, יותר מאשר הבאת לקוחות חדשים לתוכניות חדשות.

אבל באפיקים כנראה יותר מאמינים בפתגם: הפראיירים רק מתחלפים.

הותר לפרסום 2

בזמן בו נשמע קולו המוקלט של איתן דובקין ברדיו 'קול ברמה', בעוד הוא עצמו מעביר שיעור תקציבאות בשלוחה החרדית של הבצפר, הסבו את תשומת ליבנו לרבע עמוד משעשע למדי של מרכז לימודי פרסום אחר: המכון החרדי ללימודי מקצוע 'לומדה'.

"הותר לפרסום", כך כתוב שם בכותרת הגדולה, מתחת לפרטיהם של שני הקורסים החדשים.

האם בלומדה מתכוונים ללמד את הפרסומאים (?) הצעירים את אחת השיטות הישנות ביותר: העתק-הדבק, או שהם מפגינים דוגמא ל'לא ראינו לא שמענו'?

יצאו פמפרס, נכנסו האגיס

ממש כמו ב'דירה להשכיר', נחמד לראות מתחרים מחליפים זה את זה מעל דפי העיתון: יוצא אחד, נכנס אחר.

רגע אחרי שפמפרס סיימו עם הקמפיין (כך נראה) ומתחזקים את הרושם בידיעות יחסי ציבור, בינתיים, נכנסו השבוע שני קמפיינים של חיתולי האגיס.

נוכל להתערב ששבוע הבא תראו אותם גם במדורי הצרכנות, מחליפים את מיקומם של פמפרס שקדמו להם.

ואנחנו היינו רוצים לראות מתחרים בזירה אחת, כמו בימים הטובים בהם פעלו מחלקות המודיעין במשרדי הפרסום וידעו לומר בוודאות מתי עולה קמפיין של המתחרים ואיפה. הגיע הזמן לעשות קאמבק.

הערשל, חפש את המכתב שלך בצפרדע

כאילו חזו מראשון שדואר ישראל יעלה לכותרות, בולטון פוטנציאל החזירו השבוע את מודעות "הערשל" לעיתונים.

פעם כבר תמהנו על המיצוב המיושן שהערשל המדובר מדביק לדואר הנלחם במיושנותו ממילא, אחרי גילוי המעטפות באשפה, אנחנו בעיקר מסוקרנים לדעת מה בולטון יעשו כדי למזער את הנזק התקשורתי שנגרם.

דבר נוסף מעניין הוא מיקומי הפרינט בחדשות משפחה: חצאי עמודים לרוחב, עמוד אחרי עמוד, אותו קמפיין, מודעה קצת שונה..

מה זה פה, מצא את ההבדלים?

התעוררת? לא התעוררת? תתעורר!

ארבע פעמים, לא פחות, חזרו אפיקים על מילים מהשורש "ער" בשביל להעיר אותנו עד הסוף ולגרום לנו להבין שרק קפה 'רד מאג' מסוגל לזה.

אחרי ששלחו לנו אינסטרים של טסטר צ'ויס כדי שנהנה מהרגע, אפיקים חוזרים לקונפסט הבורדו עם פרינט חביב למדי בשביל מותג אחר של נסקפה.

העיקר, קומו כבר.

מעפר דל

באחד הטורים הקודמים ביקשנו מרשת חנויות האפנה לנשים "מקימי" להשקיע קצת יותר בפרסומות למגזר. אמנם הצנזורה בציבור החרדי לא תקבל את הקטלוגים והצילומים הצבעוניים, אבל עדיין כולנו מחכים (או שמא: מחכות) ליחס ראוי. השבוע, בפרינט חדש, 'מקימי' עשו לנו הרבה נחת רוח.

במודעת עמוד ימנית עם צילום אווירה הם הגיחו שוב למגזין משפחה והראו שאכן, אפשר קצת אחרת.

בפעם הבאה רק תחשבו שם ב'מקימי' על הכיוון של מוסף הנשים דווקא וגם עמוד שמאלי לא יזיק.

בסוף זה לא רק, זה גם

בשבוע שעבר תהינו אם פינוק זה "יותר משמפו" או שזה "לא רק שמפו", בסופו של דבר החליטו השבוע בפרסום מימד ללכת על ה"לא רק".

בדאבל מושקע המהודק השבוע לאמצעי העיתונים מגלים לנו שלמותג השמפו מצטרף תחליב רחצה בניחוח המוכר.

ואנחנו שוב מתפלאים איך מצליח להם למימד להוציא כל-כך הרבה כסף מהלקוחות: גם טיזר של עמוד שלם בעיתונות ושלטי חוצות, גם אינסרט יקר בהמשך, הכל בשביל לומר שיש תחליב רחצה חדש. נו, הרי קריאייטיב קצר וקולע יכל לפתור את הכל הרבה יותר בזול.

השבוע בעיתונים

המון קמפיינים עדיין באוויר השבוע: מימד עוד כאן עם בייגל בייגל, שוגי, רקסונה, ברנפלקס והקמפיין המקסים של מחמאה.

מקאן אריקסון עדיין עם קמפיין הזהירות של חברת החשמל ומשפחת מגנטי, טריו עדיין עם מגהץ טפאל ואפיקים עוד פה עם סנו אוקסיג'ן ופרינט אלעדי חדש לרגע של ספרינג.

בולטון פוטנציאל ממשיכים בקמפיין אור החיים וגם בזה של מבצע "אוספים וזוכים" של עלית ומחזירים את הערשל של דואר ישראל. גל אורן BSD עוד פה עם קמפיין מאוחדת ומודעות החנות החדשה לפלדהיים.

ונוסף לקמפיינים הישנים, יש גם חדשים:

אפיקים מתחדשים עם פרינטים חדשים לעץ הזית, לבנק פאג"י ולרד מאג, לטריו יש מוצר חדש לחנוך: מגב הרצפה "סוויפר" מבית פרוקטר & גמבל, גל אורן BSD מחדשים השבוע לא פחות מארבעה פרינטים: חצאי עמודים למכללת מעיינות, פרינט חדש לאגד ושניים להאגיס.

יחסי ציבור

מימד השתלטו השבוע על ניתוח הקמפיינים בעיתונים ונמצאים עם קמפיין שוגי של תלמה ב'חדר ניתוח' של בקהילה, ועם קמפיין בייגל בייגל ב'ממונות' של משפחה.

ראיון 'אחד העם' של בקהילה שייך השבוע לקבוצת טמפו ('פפסי מקס'), ובמשפחה למטבחי חן.

ידיעות שנראו השבוע: הטבה ייחודית של פלאפון (אפיקים), קופון ייחודי של ישראכרט (גל אורן), מבצע חסר תקדים של טורנדו (מגזרים), טיפים של פמפרס (טריו) לשינה ללא הפרעות בחופשת הקיץ, טיפים של פזגז (תוצאות אפקטיביות) לשמירה על בטיחות במטבח בימי הקיץ וטיפים של אוויס (גל אורן) לנהיגה בטוחה בקיץ.

סנו מציגה כרגיל 4 מוצרים שבועיים, הבקבוק של וניש קליה (גל אורן) מופיע שוב במדורי הצרכנות ונותן פייט לבקבוק של סנו ואקסיג'ן שעדיין שם.

מכללת מבחר והמרכז החרדי להכשרה מקצועית מתחרים על לב הלומדים הפוטנציאלים, אפיקים דואגים גם לגיבוי יח"צני לבנק פאג"י, וגם קופות החולים כאן: ידיעות כללית (בינתים אפיקים), מאוחדת (גל אורן), מכבי (בולטון פוטנציאל) ולאומית (טריו).

טריו גם דוחפים במלא הקיטור את מגהץ טפאל, תומכים בבית החולים ליס בידיעות מערכתיות ומתחילים להכיר לנו את הלקוח החדש: יקב תשבי.

בולטון מגבים את מבצע "אוספים וזוכים" של עלית ומבשרים על הרחבת שירותים בדואר ישראל. וגם, דמיון מתעוררות ומחזירות את D&B למדפי מדורי הצרכנות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד