י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתגבשים להסכם

בכיר 'ימינה' מתחייב: "נפתלי ישמור על עולם התורה"

מי שעשוי להתמנות בימים או בשבועות הקרובים לשר לשירותי דת בממשלת השינוי, מקורבו של בנט, מסביר בפוסט ארוך, מדוע הם פועלים נכון בכך שהם מקימים ממשלה שכזאת | ויש לו גם סוג של הבטחה לחרדים

בכיר 'ימינה' מתחייב: "נפתלי ישמור על עולם התורה"
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מתגבשים להסכם קואליציוני ובמערכת הפוליטית כבר מדברים על כיוון של השבעת ממשלה בשבוע הבא, בכיר 'ימינה' והח"כ המקורב לנפתלי בנט, מתן כהנא, עונה אמש (ראשון) בפוסט מפורט בפייסבוק על כל החששות, השותפות עם רע"מ, ההתחייבות שלא לשבת תחת או לצד יאיר לפיד וגם מה יהיה עם נושאי דת ומדינה בממשלה המתגבשת.

תחילה מאשים כהנא את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכך שישראל נקלעה למצב הפוליטי הזה, "נתניהו קיבל מנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. הוא לא הצליח. יש לכך שתי סיבות עיקריות", מסביר כהנא, "סרובו של גדעון סער לשקול אפילו ישיבה בממשלת נתניהו, כולל במצב שבו נתניהו שני ברוטציה, והתעקשותו של סמוטריץ' לא להיות שותף בממשלה עם רע"מ. זאת האמת. ועם הנתונים האלה אי אפשר להתווכח".

עוד הוא מציין כי נפתלי בנט חתר להקמת ממשלת ימין, כראיה הוא מציין עובדה שרק עכשיו החלו שיחות המו"מ ולא קודם לכן, כשבפועל היו מגעים קודם לכן. חבר הכנסת כהנא מציין כי הממשלה שתוקם "תהיה ממשלת אחדות במובן הרחב של המילה". לדבריו, "דומה במידה רבה לממשלת נתניהו הנוכחית שמורכבת כזכור מהליכוד-כחול לבן-העבודה. אבל בגלל יכולת המיקוח של ימינה ותקווה חדשה, שכן בלעדיהן אין ממשלה, לימין יהיה בה השפעה שעולה על המנדטים שלו".

במטרה להרגיע, מבהיר ח"כ כהנא, המיועד לתפקיד השר לשירותי דת, בפוסט המקיף כי ראש הממשלה הראשון ברוטציה יהיה נפתלי בנט והשרים הבכירים נוספים יהיו איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין, ועוד אנשי ימין. "האמת היא שבמידה רבה, בסוגיות חוץ ובטחון, הממשלה החדשה תמשיך את הקו של הממשלה הנוכחית. זה לא אידאלי - אבל בהתחשב בנסיבות - כולל הממשל הנוכחי בארה"ב, שימור המצב הקיים וייצוב המדינה אחרי ארבע מערכות בחירות והתמקדות בשיקום הכלכלה והרגעת הפילוג הקשה בעם - זה מחיר סביר ונסבל", נכתב.

על השותפות עם רע"מ, מאשים כהנא דווקא את נתניהו, "את החשבונית על הנושא הזה צריך להגיש לנתניהו, שבמשך שנה וחצי הכשיר את רע"מ ומנסור עבאס כשותפים", מסביר בפוסט המקיף, "הממשלה של נתניהו היתה אמורה להיות תלויה בקולות רע“מ. זה המצב. בכל מקרה, שיתוף הפעולה עם מנסור עבאס נוגע לנושאים ומצוקות אזרחיות של הערבים בישראל שפתרונם וקידומם הוא גם אינטרס של המדינה".

באשר להבטחת הבחירות, שלא לשבת תחת יאיר לפיד, מנמק חבר הכנסת בדבריו, הבטחנו וגם התכוונו לכך. "רצינו ועשינו הכל כדי שתקום ממשלת ימין. הבטחנו גם לאורך כל הקמפיין האחרון שלא נאפשר את המשך הכאוס הפוליטי - בחירות חמישיות (שיובילו לשישיות ושביעיות). גם להבטחה הזו התכוונו. עשינו הכל על מנת שתקום ממשלת ימין אבל מסיבות שאינן תלויות בנו, שמניתי לעיל, זה לא קרה".

אחד הנושאים שמדאיגים את המגזר החרדי זה נושא דת ומדינה, בפוסט מסביר חבר הכנסת המקורב לבנט, כי בנושא הזה סוכם כי "אפשר להסכים שלא להסכים - בדיוק בשביל זה המציאו את הסטטוס קוו… כל הצדדים בוגרים מספיק כדי להבין שאין טעם להעלות נושאים מעוררי מחלוקת". ומתחייב "נפתלי וכל חברי ימינה מחויבים לדאוג לעולם התורה ולצביונה היהודי של מדינת ישראל". כך כהנא.

מתן כהנא מפלגת ימינה ממשלת בנט לפיד עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד