י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על רקע המלחמה בתימן

הצי האמריקני תפס כמות עצומה של נשק בים הערבי

ספינת הקרב האמריקאית "מונטריי", השייכת לחיל הים האמריקני, תפסה כמות עצומה של כלי נשק בתוך אוניה חסרת מדינה, ששטה ללא דגל של מדינה מסוימת, הצי האמריקאי השתלט על ספינת המפרש בים האדום, ספינת מפרש מסורתית של המזרח התיכון

הצי האמריקני תפס כמות עצומה של נשק בים הערבי
הנשק שנתפס צילום: חיל הים האמריקאי

הצי החמישי של חיל הים האמריקני פרסם אתמול (ראשון) כי תפס משלוח נשק המורכב מכמות עצומה של כלי נשק רוסיים וסיניים, האסורים בסחר, על פי החוק האמריקאי - על ספינה בים האדום. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"מטמון הנשק כלל עשרות טילים מונחים נגד טנקים מתוצרת רוסיה, אלפי רובי סער סיניים מסוג 56, ומאות מקלעים PKM, רובי צלפים ומשגרי רימונים מונעים רקטות", נכתב בהודעת חיל הים. המבצע החל ביום חמישי האחרון בים הערבי בסמוך לחופי עומאן, החיילים איתרו את כלי הנשק, כשהם עטופים בפלסטיק ירוק, מתחת לסיפון.

האם הנשק היה המיועד לתימן שסועת המלחמה? בהצהרה לא צוין מאיפה הגיעה הספינה, אולם משלוחים אחרים שיורטו בעבר הלא רחוק על ידי ארה"ב וכוחות בעלות הברית באזור, היו בדרכם לתימן שסועת הסכסוך, שם נלחמים מורדי החות'ים הנתמכים על ידי איראן, נגד קואליציה צבאית בהנהגת סעודיה על השליטה במדינה מאז שנת 2015. נציגים של איראן באו"ם לא הגיבו על התפיסה לבקשת סוכנות הידיעות AP, טהרן כזכור הכחישה בעבר כי סיפקה נשק למורדים.

תימן נמצאת במלחמה עקובה מדם, ומלאה בנשק שהוברח לנמלים בגלל שליטה גרועה וחלשה של הרשויות במשך שנים של עימות. הצי האמריקני מסר כי הסיורים הקבועים שלהם באזור "משבשים את הובלת מטענים בלתי חוקיים שמממנים לעתים קרובות טרור ופעילות בלתי חוקית". מלחמת תימן החלה בספטמבר 2014, כאשר המורדים הח'ותים כבשו את צנעא והחלו בצעדה דרומה כדי לנסות לתפוס את כל המדינה. אך הם נבלמו על ידי הסעודים.

מאז 2015, מועצת הביטחון של האו"ם הטילה אמברגו נשק על החות'ים. למרות זאת, מומחים באו"ם מזהירים "כי כמות ראיות הולכת וגוברת מראה כי אנשים או אנשים ברפובליקה האיסלאמית של איראן מספקים כמויות משמעותיות של כלי נשק ורכיבים של חומרי נפץ לחות'ים".

חיל הים תפיסת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד