ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מועמד לתפקיד שר הבריאות

הרופא שטיפל באלכסיי נבלני נעלם לאחר מסע ציד

אלכסנדר מורחובסקי היה הרופא הראשון שטיפל באלכסיי נבלני לאחר שהורעל באמצעות גז עצבים בשנה שעברה | על פי הדיווחים, הרופא לא נראה מאז יום שישי

הרופא שטיפל באלכסיי נבלני נעלם לאחר מסע ציד
הפגנה ברוסיה למען נבלני צילום: Unsplash

 אלכסיי נבלני היה האופוזיציה הכי חזקה לנשיא פוטין, נבלני מרצה בימים אלה מאסר בפועל של שנתיים וחצי, בשל תיק שתפרו לו הרשויות ברוסיה.

על פי דיווחים ברוסיה, אלכסנדר מורחובסקי, הרופא שטיפל לראשונה במבקר החריף של הקרמלין, אלכסיי נבלני, לאחר שהתמוטט בטיסה ברוסיה בשנה שעברה אז הורעל, נעלם מאז יום שישי האחרון, כך הודיעה המשטרה הרוסית ביום ראשון.

הרופא נראה לאחרונה עוזב אתר ציד ביער באזור אומסק, כ-2,200 ק"מ ממזרח למוסקבה, הרופא עזב את המקום ברכב שטח ביום שישי ומאז לא נראה, כך נמסר מהמשטרה. על פי הדיווח, חיפושים נרחבים מתבצעים, כולל מל"טים, מסוק ומתנדבים בשטח. הרופא היה מועמד לתפקיד שר הבריאות האזורי בנובמבר האחרון.

מורחובסקי היה הרופא הראשי בבית החולים שאליו נבלני הובהל בסוף אוגוסט 2020 לאחר שחלה בפתאומיות במהלך טיסה פנימית מסיביר למוסקבה, אז התברר שהוא הורעל. מורחובסקי אמר כי בדיקות מעבדה ראשוניות לאחר הטיפול בנבלני לא הראו עקבות של חומר העצבים נוביצ'וק. אך בדיקות מעבדות בשלוש מדינות באירופה, אושרו על ידי ארגון בינלאומי העוקב אחר נשק כימי, קבעו כי למעשה נעשה שימוש ברעל נוביצ'וק, שנכנס לשימוש לראשונה בתקופת השלטון הסובייטי שרדף אנשי אופוזיציה.

הקרמלין הכחיש את ההאשמות כי הוא עומד מאחורי ניסיון ההריגה של אחד ממתנגדיו הפוליטיים העיקריים של הנשיא ולדימיר פוטין.

אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד