י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יום הניצחון

פוטין בנאום לוחמני: "רוסיה תגן בתוקף על האינטרסים"

בכיכר האדומה במוסקבה נערך מצעד לציון יום השנה ה-76 לניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה | התהלוכה כללה למעלה מ-12,000 חיילים ויותר מ-190 כלים צבאיים | פוטין ניצל את ההזדמנות לתקוף את ההנהגה הבינלאומית המצרה את צעדיה של רוסיה

 פוטין בנאום לוחמני: "רוסיה תגן בתוקף על האינטרסים"
ולדימיר פוטין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוקיע את ההתקפות נגד רוסיה מצידן של מדינות רבות, כאשר רוסיה ציינה את יום השנה ה 76 לניצחון במלחמת העולם השנייה.

הנשיא ולדימיר פוטין הבטיח ביום ראשון כי "רוסיה תגן בתוקף על האינטרסים הלאומיים והוקיע את חזרתן של ההתקפות הרבות נגד רוסיה".

פוטין הוסיף, "רוסיה תומכת בעקביות בחוק הבינלאומי. יחד עם זאת, אנו נגן בתוקף על האינטרסים הלאומיים שלנו כדי להבטיח את ביטחונם של עמנו", אמר פוטין בעת ​​סקירת מצעד הניצחון המסורתי של רוסיה במלחמת העולם השנייה במוסקבה".

המנהיג הרוסי גינה גם את ה"אידיאולוגיות של פעם" כאשר "סיסמאות עליונות גזעניות לאומיות של אנטישמיות הפכו לנפוצות יותר ויותר", פוטין גם הזהיר מפני ניסיונות "לזייף את ההיסטוריה ולהתעלם מפעולותיהם של בוגדים ופושעים".

המצעד בכיכר האדומה במוסקבה לציון יום השנה ה-76 לניצחון ברית המועצות על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה כלל למעלה מ-12,000 חיילים ויותר מ-190 כלים צבאיים, כולל משגרי טילים בליסטיים בין יבשתיים, כמו גם מטוסי קרב ומסוקים. תהלוכות יום הניצחון הפכו לאירוע שנתי רק לאחר קריסת ברית המועצות בשנת 1991, הן התקיימו ביום ראשון בעשרות ערים ברחבי המדינה.

במהלך שני העשורים בשלטון של פוטין, המצעד קיבל חשיבות הולכת וגוברת בהקרנת העוצמה הצבאית של רוסיה. המצעד השנה מקדים את הבחירות לפרלמנט בספטמבר הקרוב, ומגיע בזמן שיחסי מוסקבה עם המערב מתוחים על כל דבר, החל מהסכסוך עם אוקראינה וכלה בגורלו של מבקר הקרמלין הכלוא אלכסיי נבלני .

ולדימיר פוטין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד