י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היועצים התעמתו בטלפון

עימות ראשון בין הממשל הישראלי לבית הלבן

מציאות חדשה: עימות ראשון בין ישראל לאמריקאים מאז נכנס ביידן לתפקיד הנשיאות | שיחת טלפון קשה בין היועצים לביטחון לאומי מ-2 המדינות בנושא העימותים וההסלמה מול הפלסטינים | בן שבת: "מי שרוצה לסייע בהרגעת הרוחות שיפנה לגורמים המסיתים"

עימות ראשון בין הממשל הישראלי לבית הלבן
מאיר בן שבת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות ראשון בין ירושלים לבית הלבן, כחצי שנה לאחר שנכנס נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבית הלבן לכהן בתפקיד נשיא ארצות הברית, אמש עימות פומבי בין הממשל הישראלי לממשל האמריקאי על רקע המהומות במזרח העיר ירושלים.

שיחת טלפון קשה התקיימה הלילה בין היועצים לביטחון לאומי, ג׳ייק סאליבן מארצות הברית ומאיר בן שבת מישראל בנושא העימותים הקשים בשבוע החולף בשער שכם ובהר הבית והחשש מהסלמה נוספת היום באירועי יום ירושלים.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי הם דרשו מלשכת ראש הממשלה לנקוט צעדים כדי למנוע הסלמה היום באירועי יום ירושלים, על פי הדיווח, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן סאליבן ביקש בשיחת טלפון עם עמיתו הישראלי בן שבת שממשלת ישראל "תבצע את הצעדים הנדרשים", כך נמסר, במטרה לשמור על הרגיעה במהלך אירועי יום ירושלים.

בהודעת הבית הלבן נכתב כי "סאליבן הביע באוזני בן שבת דאגה רבה לגבי העימותים בירושלים ובמיוחד בהר הבית. הוא הביע גם את דאגתה של ארה"ב מהפינוי האפשרי של משפחות פלסטיניות בשכונת שייח ג'ראח. סאליבן גינה במהלך השיחה את ירי הרקטות ובלוני התבערה מעזה".

מנגד, ראש המל"ל הישראלי השיב לעמיתו האמריקאי במתקפה, כך על פי גורמים ישראלים, בן שבת השיב ליועץ לביטחון לאומי האמריקאי כי ישראל סבורה שעל ארצות הברית לצד שאר מדינות העולם לא להתערב במשבר בירושלים ולא להפעיל לחץ על הממשל בישראל.

"התערבות בין לאומית היא פרס לפורעים ולשולחיהם שקיוו להפעלת לחץ על ישראל", צוטט בן שבת לאחר שיחת הטלפון שהתקיימה הלילה, תוך שהוא מוסיף ואומר ליועץ האמריקאי כי ישראל פועלת בעניין "מתוך עמדה ריבונית, באחריות ובשיקול דעת למרות ההתגרויות", כך על פי בכיר ישראלי שנחשף לתוכן השיחה.

מדובר בעימות ראשון בין הממשל הישראלי לעמיתה האמריקאית שכנראה התרגלה לממשל טראמפ, שם מיעטו להתערב לישראל בנושאים הפנימיים. כאשר בן שבת סיים את השיחה התבטא ואמר כי באם הקהילה הבינלאומית רוצות לסייע להרגעת הרוחות עליהן להפנות את הלחץ דווקא אל הגורמים המסיתים.

מאיר בן שבת ארה"ב ישראל מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד