י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אחדות בין כל הישיבות"

אחרי שחברם נרצח: אלפים התפללו בישיבת איתמר · צפו

פחות משבוע לאחר שיהודה גואטה נהרג מפצעיו לאחר פציעתו בפיגוע תפוח, ישיבת איתמר, הישיבה בה למד, חגגה אתמול את פתיחת יום ירושלים בתפילה ובריקודים - כאשר מעל 1,000 איש הגיעו | ראש הישיבה: "אפשר גם לשמוח וגם להתאבל"

אחרי שחברם נרצח: אלפים התפללו בישיבת איתמר · צפו
החגיגות באיתמר צילום: נריה דוד בינשטוק

בעוד הם עדיין מתאבלים על חברם שנרצח, אתמול (ראשון) השתתפו מעל 1,000 איש בתפילה החגיגית והמסורתית בישיבת איתמר.

"אחרי הפיגוע חשבנו האם לעשות את האירוע, והחלטנו שאנחנו עושים את האירוע", אמר ראש ישיבת איתמר הרב יהושע ואן דייק והמשיך, "אנחנו מציינים ביום הזה לא רק את חזרתנו לירושלים, אלא חזרנו לכל מרחבי ארצנו".

הוא המשיך: "ירושלים היא מאחדת, היא זאת שעושה את כל ישראל חברים. המאורע הזה של כל ישיבות גב ההר הם סמל ומופת לאחדות. אנחנו דיברנו השבת בישיבה איך אפשר גם לשמוח וגם להתאבל והבאנו את דברי רבי עקיבא שראה שועל יוצא מהר הבית, סמל החורבן, אבל הוא שוחק".

"כי אם זה התגשם, גם נבואת הגאולה תתגשם. ב"ה זכינו למלכות ישראל ואנחנו חוזרים כאיש אחד בלב אחד עם צבא חזק, מדינה חזקה והאחדות הזאת בין כל הישיבות צריכה להיות סמל ומופת לאיחוד של כל כך הרבה סגנונות במקום כל כך קטן", הוסיף.

גם ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן השתתף בחגיגות, ואמר: "אנחנו נמצאים כאן הערב בשמחה גדולה. 54 שנים מנס הצלה משואה שניה. הקב"ה פתח לנו פתח גדול לאורה. בדיוק ששוחררה ירושלים שוחרר השומרון שהולכים תמיד ביחד".

"אנחנו ממשתפים בצער משפחת גואטה ובצער משפחת איתמר. חובה עלינו עכשיו להתחזק 'התנערי מעפר קומי'. תפקידנו להתחזק ולחזק בבניין ארץ ישראל, איפה שניסו להמעיט אנחנו נוסיף", אמר דגן.

הרב יהושע ואן דייק. צילום: נריה דוד בינשטוק

תלמידי הישיבות הגיעו מישיבות אלון מורה, הר ברכה ויצהר וכן גם ראשי הישיבות, ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, ראש ישיבת תפוח הרב דוד אמיתי ורב הישוב איתמר הרב דניאל לונצר, רב הישוב אלון מורה הרב מרדכי וולנוב, אורי פינסקי מנכ"ל ישיבות ההסדר.

איתמר יהודה גואטה יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד