ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ההטרלה של הליכוד

במטרה לסכסך בגוש השינוי: הימין מקדם חוקים נפיצים

הליכוד מנסה בכל כוחו לעורר קרע בין הסיעות המרכיבות את גוש השינוי במטרה למנוע הקמת ממשלת 'אחדות' | הבוקר אושר ע"י נשיאות הכנסת להעלות מספר הצעות חוק נפיצות כמו פסקת ההתגברות וחוק ההתיישבות הצעירה 

במטרה לסכסך בגוש השינוי: הימין מקדם חוקים נפיצים
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בימים מתוחים של מו"מ קואליציוני במחנה השינוי המתקדם לקראת חתימה צפויה ככל הנראה כבר בימים הקרובים, בליכוד מעלים מספר הצעות חוק נפיצים במטרה להטריל את ימינה ולהביא לפיצוץ מול הסיעות משמאל.

כך, עם תום ישיבת נשיאות הכנסת אושרה לפני זמן קצר הצעתו של יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, והחליטה להעלות היום לדיון והצבעה את החוקים הבאים: חוק ההתיישבות הצעירה, חוק פסקת ההתגברות, והחוק שמאפשר גישה ליישובים שפונו בהתנתקות בצפון השומרון.

ימינה ותקווה חדשה תמכו בהצעות החוק האלו, אך כעת התמיכה שלהם בקריאה טרומית יכולה להוביל לזעם מיש עתיד, העבודה מרצ ושמא גם מרע״מ.

נוסף לזה, בגוש הימין מקווים כי המהומות בירושלים ימנעו את הקמת ממשלת השינוי / אחדות לאומית, זאת על ידי אמירות שנויות במחלוקת מצידם של נציגי רע"מ ותמנע חבירה של נציגי הימין לשתף פעולה בממשלה.

יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר אמר בעקבות הדיון הצפוי במליאה, "בנט וסער עומדים לפספס הזדמנות היסטורית שתיזכר להם לנצח בכך שמנעו מהמדינה ממשלת ימין שגם יכולה למשול".

בציונות הדתית אמרו לאור עליית הצעות החוק: "עם ישראל יוכל לקבל היום המחשה מצוינת לכמה טוב יכולות לעשות כנסת וממשלה שבהם יש רוב מוחלט לימין", לדבריו, "הרוב הימני המכריע בעם ובכנסת יכולים לעשות דברים מדהימים ביחד. החוקים האלו חייבים לעבור היום ואין מתנה טובה יותר עבור עם ישראל ביום ירושלים. אנחנו מצפים מכל מפלגות הימין להתייצב בהרכב מלא ולהצביע בעד".

פסקת ההתגברות התיישבות הליכוד מפלגת ימינה מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד