י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניגוד ללפיד ובנט

ליברמן: "לא תהיה אופציה לצירוף ש"ס ויהדות התורה"

בפתח ישיבת סיעתו תקף אביגדור ליברמן את ראש הממשלה נתניהו והאשים אותו בהבערת השטח בירושלים. ליברמן גם הבהיר כי מבחינתו לא תהיה אופציה לשלב את המפלגות החרדיות בממשלת השינוי

ליברמן: "לא תהיה אופציה לצירוף ש"ס ויהדות התורה"
ליברמן בישיבת הסיעה צילום: באדיבות המצלם

בניגוד ליאיר לפיד ונפתלי בנט שקוראים גם לסיעות החרדיות להצטרף לממשלה, חבר הכנסת אביגדור ליברמן ממשיך בקו השנאה ומבהיר כי לא תהיה אופציה לסיעות החרדים להצטרף לממשלה אלא אם יסכימו לתנאים שיציב.

בפתח ישיבת הסיעה אמר היום (שני) ליברמן: "לצערי ביום חג, יום ירושלים, מביאה אותנו ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו למצב שהוא תבערה. תסתכלו מה קורה היום, בירושלים התנגשויות וחיכוך, בדרום שריפות ורקטות, בגליל יורים על שוטרים, ואם תוסיפו לזה את אירועי הר מירון ותקבלו את הירושה שנתניהו משאיר לממשלה הבאה".

"למרות הכול הבן אדם נאחז בקרנות המזבח", הוסיף, "לו באמת היה דואג למדינת ישראל או לתנועת הליכוד היה אומר "הבנתי, אני המכשול, ארבע פעמים הלכתי לבחירות, לא מצליח להקים ממשלה, אני זז הצידה." ולזוז הצידה זה לא תרגיל כמו שהוא המציא אתמול".

ליברמן התייחס למכתב של חברי הכנסת פרוש ואייכלר שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' ואמר: "שמעתי אתמול את חברי כנסת פרוש ואייכלר מדברים על אלטרנטיבה של 65, וברור שזו לא יוזמה שלהם, זה לא טקסט שלהם אלא זה יוזמת נתניהו שרוצה למשוך זמן, רוצה לפתות אולי את בנט אולי אחרים ובינתיים לשרוף את הזמן של המנדט הנוכחי ולגרור את המדינה למערכת בחירות חמישית".

"אם נתניהו באמת אחראי", אמר ליברמן, "דואג למדינה ודואג לתנועת הליכוד שיתפטר מראשות הממשלה, מראשות הליכוד ומהכנסת ובאותו רגע תנועת הליכוד תוכל להרכיב ממשלה מהר בלי מאמץ ובלי רוטציה".

‏על אפשרות של צירוף הסיעות החרדיות לממשלה אמר ליברמן: "אנחנו עושים כל מאמץ כמו ששמתם לב להגיע לממשלת שינוי מתפקדת. אנחנו משתדלים לדבר כמה שפחות, משתדלים להתגמש איפה שרק אפשר אבל עדיין אנחנו חושבים שהממשלה הזאת צריכה גם להביא מסר ערכי ואנחנו נעשה הכול על מנת שזו תהיה ממשלת שינוי ולא תהיה ממשלה ששומרת אופציה לש"ס ויהדות התורה לחזור בהזדמנות ראשונה. ממשלת שינוי זאת ממשלת שינוי, זאת ממשלת אחדות עם קווי יסוד, אנחנו לא פוסלים אף אחד".

עוד הוסיף, "השינוי חייב להתבטא גם בסדר העדיפויות וגם בערכים שהממשלה משקפת. אז נשתדל להתאפק ולהתגמש ואני מקווה שעוד השבוע, נוכל להציג ממשלה חדשה".

עוד ציין ליברמן: "עדיין אנחנו חושבים שהממשלה הזו צריכה להביא מסר ערכי, ואנחנו נעשה הכל שזו תהיה ממשלת שינוי ולא ממשלה ששומרת אופציה ל'ש"ס' ו'יהדות התורה' בהזדמנות הראשונה".

יו"ר ישראל ביתנו הבהיר מהם התנאים צירוף החרדים: "ממשלת שינוי זאת ממשלת שינוי. זאת ממשלת אחדות, ואנחנו לא פוסלים אף אחד. יהיו קווי יסוד, ואם ש"ס ו'יהדות התורה' יסכימו על חוק גיוס בני הישיבות, מונופול הרבנות הראשית על הכשרות, גיור על ידי רבני העיר וכך האלה - אין שום בעיה".

אביגדור ליברמן יהדות התורה ש"ס בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד