י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מתיחות בצפון

צעיר סורי נפצע כתוצאה מתקיפת מסוק ישראלי על בית

תחנת רדיו המזוהה עם משטר אסד מדווחת כי צעיר מהכפר הדרוזי ח'דר בצפון הגולן הסורי נפגע כתוצאה מתקיפה מסוק ישראלי באזור קוניטרה

צעיר סורי נפצע כתוצאה מתקיפת מסוק ישראלי על בית
כוחות צה"ל בגבול סוריה צילום: דוד כהן//פלאש 90

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מאשרת כי מסוק ישראלי תקף היום (שני) בית באזור עין אל-תינה מערבית לכפר הדרוזי חדר בצפון קוניטרה, וכתוצאה מכך נפצע אזרח שהועבר לטיפול בבית החולים.

לא ברור נגד מי כוון הירי, אך מעורבותו של ארגון חיזבאללה, בן ברית החשוב ביותר של איראן בחזית הסורית, טומנת סיכון נוסף כי אירוע ברמה נמוכה יחסית בסוריה, עשוי לזלוג ללבנון ולעורר הסלמה בין חיזבאללה לישראל. אף אחד מהצדדים לא רוצה התלקחות, אך הסיכון להסלמה הוא ממשי, עקב טעות מצד אחד הצדדים בניסיונות להשיג רווחים טקטיים.

פרשנים בעולם הערבי טוענים, כי הסבירות לאבדות איראניות פחתה משמעותית, כאשר רוסיה, השולטת במרחב האווירי של מערב סוריה, חייבה את ישראל להודיע ​​מראש על הפעולות שם, לאחר שפעולה כזו הביאה להפלת כלי טיס צבאי רוסי בשוגג על ידי ההגנה האווירית הסורית והרגה 15 חיילים רוסים.

ההנחה היא שהצבא הרוסי מעביר מידע כזה לאיראנים, ונותן לאיראנים מספיק זמן להעביר את אנשיהם ממקום התקיפה המתוכנן. רוסיה, השומרת על קשרים טובים עם כל הצדדים, נראית בעמדה הטובה ביותר לתפקיד מתווך.

מניעת סכסוך במשולש בין תל אביב, ביירות וטהרן תהיה מהלך טוב עבור מוסקבה, שרוצה להגן על השקעתה הפוליטית והצבאית בסוריה.

סוריה חיזבאללה תקיפה ישראלית מעבר קוניטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד