י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איבדנו את הריבונות בי-ם"

רה"מ אסר לעבור בשער שכם; ריקודגלים בוטל

בעקבות המתיחות העזה בירושלים והחשש מהחרפת ההסלמה בדרום, ראש הממשלה החליט לאסור על כניסה של ריקודגלים בשער שכם, ובעקבות כך מארגני הצעדה ביטלו אותה: "לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת" | מנגד, עשרות אלפים כבר בירושלים - ויתכן כי יתקיימו תהלוכות לא רשמיות

רה"מ אסר לעבור בשער שכם; ריקודגלים בוטל
ריקודגלים בירושלים צילום: באדיבות המצלם

שעות בודדות לפני תחילת הריקודגלים המסורתי שאמור היה להתקיים היום (שני), ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאסור על הצעדה לעבור דרך שער שכם.

החלטתו של נתניהו נובעת בעקבות המלצת גורמי הביטחון, ביניהם צה"ל והשב"כ, זאת בשל המתיחות בימים האחרונים בירושלים והחשש להסלמה בדרום.

בעקבות החלטתו של נתניהו, עמותת 'עם כלביא', אשר מארגנת את הריקודגלים, ביטלה את הצעדה: "במשך 30 שנה מתקיים הריקודגלים ודגלי ישראל מונפים בכל רחבי ירושלים המאוחדת. בזמן כל ממשלות ישראל".

"גם בזמנים קשים של האינתיפאדה הראשונה והשנייה לא הורד דגל ישראל מהעיר העתיקה. המצעד של ריקודגלים מבוטל. לא נרקוד רק בשטחי ירושלים המחולקת. האירוע בכותל המערבי יתקיים כרגיל", נמסר מהעמותה.

אך למרות ביטול הריקוד דגלים הרשמי, יתכן כי ההחלטה תתהפך או שיתקיימו תהלוכות לא מאורגנות, זאת בשל העובדה שעשרות אלפי אנשים כבר עשו את דרכם לירושלים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב החלטה של נתניהו: "מצב שבו ממשלת ישראל ומשטרת ירושלים לא מסוגלים לאפשר את מעבר ריקוד הדגלים בשער שכם הוא מצב חמור ביותר, שמלמד על פשיטת רגל לאומית מהמדרגה הראשונה".

בן גביר הוסיף: "התקפלנו בהר הבית, התקפלנו בשער שכם, והתקפלנו בשמעון הצדיק. איבדנו את הריבונות בירושלים, והגיע הזמן לשחרר מחדש את הר הבית וירושלים ולהראות לפורעים מי הם בעלי הבית אחת ולתמיד".

ריקודגלים בנימין נתניהו שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד