י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הירי לבירה

במערכת הפוליטית מגיבים: מי מאשים את נתניהו ומי קורא למתקפה?

ברקע המשבר הפוליטי והמגעים בגוש השינוי, חברי הכנסת והפוליטיקאים התייחסו למצב הביטחוני ולשיגורים אל עבר ירושלים - ויו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער אף אמר כי הוא יעמוד מאחורי הממשלה: "תוקפנות חמאס חייבת להיפסק" | גם בן-גביר הגיב ודרש: "לצאת למבצע בעזה"

במערכת הפוליטית מגיבים: מי מאשים את נתניהו ומי קורא למתקפה?
פעילי חמאס ברצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90

הערב בשעה 18:00 נשמעה אזעקה בירושלים וביישובים הסמוכים לה, דקות לאחר מכן התברר כי זוהתה נפילה באזור, ללא חשש לנפגעים בנפש. במערכת הפוליטית מגיבים לירי ולהסלמה החריפה אך בעוד יש מי שקורא לצאת למתקפה נשמעים גם קולות אחרים המאשימים את נתניהו בהסלמה הנוכחית.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לירי חמאס לאיזור ירושלים ואמר: "אף מדינה לא יכולה לאפשר לאזרחיה לחיות תחת איום טרור. ישראל חייבת לפעול בצורה נחושה וחזקה ולהחזיר את ההרתעה. אנחנו נגבה את פעולות הממשלה במלחמה מול אויבי ישראל".

חבר הכנסת נפתלי בנט, המועמד להרכיב את הממשלה הבאה, אמר: "בטרור הפלסטיני יש להילחם באגרוף ברזל. מי שמכניס את תושבי ישראל למקלטים, צריך לדעת שיתחרט על כך. אנו נגבה פעולה נחושה של ממשלת ישראל".

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער: "‏תוקפנות חמאס מחייבת תגובה חריפה להשבת ההרתעה ואנחנו נגבה החלטות של הממשלה שיביאו לכך".

"שוב מתברר שמי שבוחר בחרפה מקבל מלחמה", תקף יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ והמשיך, "‏הגיע הזמן להילחם באויב הערבי ולהכות בו בעוצמה, בעזה, ביו"ש, בירושלים ובכל מקום בו הוא מרים ראש. "ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם".

בעקבות ההסלמה, הוסיף חבר הכנסת סמוטריץ׳ וקרא לנפתלי בנט ולגדעון סער להקים ממשלת ימין כממשלת חירום "שימו הכל בצד ובואו נקים ממשלת חירום של המחנה הלאומי עוד היום. כל היתר יחכה", כתב.

"מחזק את ידי כוחות הביטחון ומתפלל לשלומם ולהצלחתם. השם ישמור צאתם ובואם מעתה ועד עולם", הוסיף, יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר אמר: "להכות בחמאס בעוצמה. עכשיו ובכל הכוח".

אילת שקד מסרה: "מי שנכנע בהר הבית במערכה הראשונה מקבל טילים על ירושלים במערכה השניה. זו או נחישות או רפיסות".

גם יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר הגיב: "הכתובת הייתה על הקיר. במשך כל השבוע האחרון ישראל נכנעה בהר הבית ובשמעון הצדיק לפורעים וטרוריסטים, והחמאס מבין את הכניעה היטב".

בן גביר הוסיף: "התגובה ההולמת מול חמאס היא לצאת למבצע בעזה, לחזור לסיכולים הממוקדים ולירות לעזה 50 טילים על כל טיל שנורה לשטח ישראל. ממשלת ישראל חייבת לחסל עוד הלילה את מוחמד דף, ולהחזיר את ההרתעה למדינת ישראל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ: "שוב נוכחנו לדעת שמדיניות ההסדרה של נתניהו היא מכבסת מילים למדיניות כניעה לטרור המביאה להשלכות כואבות. עכשיו עלינו להתמקד בהשבת הביטחון למדינת ישראל ולשים את הנושא בראש סדר העדיפויות".

חמאס ירי גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד