י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מכה למחנה השינוי

הפרשן הבכיר: "ההשהיה של רע"מ מעלה שאלות חריפות"

העיתונאי נדב איל מתייחס הערב להשהיה של רע"מ מהמו"מ המתקדם עם מחנה השינוי בצל ההסלמה מול חמאס ובירושלים וטוען כי הצעד מעלה שאלות חריפות אם בכלל ניתן לסמוך עליהם ועד כמה ממשלה איתם היא בת קיימא | אהוד יערי: "לראשונה החמאס הצליח להפיל בישראל ממשלה שעוד לא קמה"

הפרשן הבכיר: "ההשהיה של רע"מ מעלה שאלות חריפות"
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

ההסלמה מול חמאס תפסה את מחנה השינוי רגע לפני סיכומים אחרונים לגבי חלוקת התיקים בין המפלגות. מבחינתם התמיכה של מנסור עבאס ורע"ם הייתה בכיס והשמפניות מוכנות. 

אירועי האלימות הקשים מהבוקר בירושלים ושיא המתיחות הערב בדיוק בשעה 18:00 עם מטח ירי של חמאס לעבר ירושלים הבירה, הובילו את מנסור עבאס לעשות רוורס ולהשהות את שיחות המו"מ המתקדמות מול מחנה השינוי.

עיתונאי 'ידיעות אחרונות' נדב איל תוהה הערב האם הצעד בו נקט עבאס אל מול ההסלמה עם חמאס כשמשך ידיו מהמו"מ, מוכיח כי לא ניתן להתנהל איתו בקואליציה בת קיימא.

"אם הדבר הראשון שרע"מ עושה זה להשהות מגעים - עם בנט/לפיד או נתניהו - לא משנה - בגלל ההסלמה", כותב איל, "זה מעלה שאלות חריפות עד כמה ממשלה איתם היא בת קיימא". לדברי איל, "הסלמות מהסוג הזה מתרחשות בישראל".

עמית סגל מסביר כי מבחינתו רע"מ היא תעלומה והוא אינו יודע אם המהלך שלהם, להשהות את המו"מ, הוא טקטי או לא, אך מה שברור הוא שדבר אחד הוא להקים ממשלה עם עבאס לאחר שנה שקטה כפי שהייתה עד עכשיו ודבר אחר זה להקים איתם ממשלה במהלך עימותים בי-ם ובמהלך עימות שמסלים מול חמאס.

הפרשן לענייני ערבים הוותיק, אהוד יערי אומר הערב בעקבות ההסלמה והצעד של רע"מ: "לראשונה החמאס הצליח להפיל בישראל ממשלה שעוד לא קמה".

מנסור עבאס נדב איל מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד