ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על מנעול ובריח

ללא קשר להסלמה: ציון הרשב"י ייסגר בערב ראש חודש

לאחר אסון מירון ולאור דרישת המשטרה בנוגע לתנאי הבטיחות במקום, מודיעים בוועדת החמישה על סגירת ציון הרשב"י על מנעול ובריח בערב ראש חודש סיון, תאריך בו באים אלפים לשפוך שיח ותפילה אצל רבי שמעון 

ללא קשר להסלמה: ציון הרשב"י ייסגר בערב ראש חודש
שוטרים מפנים מתפללים מציון הרשב"י צילום: דוד כהן, פלאש 90

אלי פריינד מנכ"ל אתר ציון הרשב"י שע"י ועדת החמישה המנהל את הציון במירון הודיע היום (שני) במכתב למפקד תחנת צפת כי בהמשך לפגישה עם הגורמים: ציון הרשב"י בער"ח סיון יהיה סגור כולו. 

הציון יהיה סגור החל ממחר, יום שלישי, בשעה 14:00 בצהריים ועד רביעי בשעה 4:00 לפנות בוקר. 

במכתבו כותב פריינד, כי למרות שאיש אינו מזמין מתפללים ומבקרים לאתר קבר הרשב"י והציבור מגיע לאתר באופן ספונטני, ולאור זאת כשלעצמי אני מסופק האם על פי חוק מדובר ב"אירוע" המצריך את תכנית פק"מ האבטחה. 

"אך למרות האמור לעיל, קיבלתי את עמדתכם ופעלתי ככל יכולתי ליישם את דרישות המשטרה והמנב"ט ואף לאשר אותם מבחינה תקציבית מול המרכז הארצי למקומות הקדושים".

פריינד כותב כי "דא עקא, בין כלל הדרישות בתכנית, ישנה דרישה לחוות דעת מהנדס בטיחות ואישור כיבוי אש לאירוע לפי לוח הזמנים הנתון לא ניתן היה לאתר מהנדס בטיחות שיגיש חוו"ד לאישור האתר מבחינה בטיחותית. כמו"כ לפני שעה קלה הודיעו לי מכב"א שהאירוע אינו מאושר מבחינתם".

"בנסיבות האמורות לעיל", כותב פריינד, "אין באפשרותי לקחת אחריות על בטחון ושלום הציבור באירוע ערב ר"ח סיון".

פריינד מודיע כי בכוונתו לסגור את דלתות הציון הראשיות וכן את שערי מרפסת הכוהנים בשעות הנ"ל ובנוסף להציב סדרנים אשר ימנעו את כניסת המתפללים והמבקרים בציון הקדוש.

גורמים עמם שוחחנו אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בהחלטה הזויה שהרי לא מדובר פה באירוע של ל"ג בעומר, אלא סך הכול בתפילה של ערב ראש חודש ללא הדלקות וללא פרנצ'עס ודחיפות. 

בנוסף, משפחות שכולות שאיבדו את בני משפחתם באסון הנורא בל"ג בעומר, מעוניינות לבוא למקום, ולהתפלל בציון והם כואבות שהמקום סגור ביום זה ללא סיבה נראית לעין.

אסון מירון תשפ"א ועדת החמישה אלי פריינד ערב ראש חודש סיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד