ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגלל המצב הביטחוני

שר החוץ קטע את ביקורו המדיני וישוב ארצה - שר הכלכלה נשאר

שר החוץ, גבי אשכנזי, קטע את ביקורו המדיני בדרום קוריאה ועושה דרכו חזרה לארץ בשל המצב הביטחוני, מנגד שר הכלכלה עמיר פרץ יישאר כדי לחתום על הסכמים כלכליים

שר החוץ קטע את ביקורו המדיני וישוב ארצה - שר הכלכלה נשאר
גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשלחת הכלכלית בראשות שר הכלכלה, עמיר פרץ, תישאר בסיאול - דרום קוריאה ותחתום מחר על הסכם הסחר הכלכלי עם דרום קוריאה. בעוד שר החוץ ישוב ארצה מוקדם מהמתוכנן בשל המצב הביטחוני המחריף.

למשלחת התלוו שגריר ישראל בקוריאה, עקיבא תור, וסמנכ"ל אסיה והפסיפיק במשרד החוץ, גלעד כהן. אתמול, קיים שר החוץ מסיאול, הערכת מצב בזום עם בכירי המשרד וראשי הנציגויות ממדינות הליבה.

במהלך השיחה הדגיש שר החוץ כי ישראל רואה בחמאס וארגוני הטרור הפלסטינים כאחראים להידרדרות במצב הביטחוני והם שבחרו בדרך הטרור והאלימות, תוך שהם ממשיכים בירי מטחי רקטות מעזה לעבר יישובי הדרום וההסתה הבלתי פוסקת, וכי ישראל פעלה בכל דרך למניעת ההידרדרות ואפשרה חופש פולחן דת. עוד הדגיש השר אשכנזי כי ישראל לא תאפשר פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחיה ותפעל בחומרה כנגד החמאס וארגוני הטרור. השר הנחה את ראשי הנציגויות להעביר מסרים תקיפים אלו במדינות היעד שלהם ובכל ערוצי התקשורת.

בתוך כך אמר אתמול דובר חמאס על התיעוד של פיזור ישיבת הכנסת בעת ירי הטילים: "אני חושב שההתנגדות היום הראתה שהציונים באשליות. הוא במצב של חולשה. היום הראנו עוצמה צבאית ששברה את כל המשוואות. ההתנגדות ירתה בשעת האפס וכפתה משוואה על האויב הציוני. המערכה הגיעה היום ללב הכנסת. זאת הוכחה שהמערכה עדיין בהתחלתה וכל האופציות פתוחות. המסר של מוחמד דף זה שאין גאוגרפיה להתנגדות. אם נרצה זה מגיע לירושלים. אם נרצה זה יגיע ליפו. אם נרצה זה יגיע לתל אביב".

משרד החוץ גבי אשכנזי עמיר פרץ דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד