י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השאיר אותו מחוסר הכרה

תשע שנות מאסר לגבר שקרע רשתית עין של יהודי

תשע שנות מאסר נגזרו על גבר אנגלי בן 60 שתקף באלימות עורך דין יהודי וגם לו לחבלות קשות שאם חלקן יאלץ להתמודד למשך שארית חייו 

תשע שנות מאסר לגבר שקרע רשתית עין של יהודי
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושב המפסטד שבאנגליה נידון לתשע שנות מאסר, בגין תקיפת עורך דין יהודי, עובד האיגודים המקצועיים והשרת לשעבר בבית ספר, דניס מקנולטי, בן ה-60, שבר את אפו של עורך הדין טים לודברוק בן ה-63, וקרע את הרשתית בעיניו לאחר וויכוח בפאב ב-3 באוגוסט 2018.

הגבר האלים, אב לשלושה, שמע את גזר הדין בבית המשפט ביום שישי, הורשע על ידי חבר מושבעים בגרימת חבלה חמורה, בכוונה. הנאשם היכה את טים לודברוק, והשאיר אותו מחוסר הכרה במהלך לילה שלם ברחוב. "לנצח אראה אותו ככה באותו רגע למשך שארית חיי. זה ברור כמו היום, צרוב בזכרוני", אמר הקורבן בבית המשפט וסיפר, "הוא נשען עלי וכעבור כמה שניות הוא הכה אותי בראש ואני לא זוכר שום דבר אחר עד שהגעתי לבית חולים".

לודברוק סבל מחבלות קשות ונפיחות בראשו ובפניו, כאבים מתמשכים, כאבי ראש וסחרחורת, וכן נזק בגולגולת לכל אורך החיים, הגורם לכאבים פתאומיים דמוי צריבה. הוא סבל מאף שבור, ומרשתית קרועה שנזקקה לניתוח חירום כדי להציל את העין.

שני הגברים הכירו אחד את השני מהשכונה, ואף קיימו מספר מפגשים שכונתיים לפני הסכסוך, בבית המשפט סיפר הקורבן כי "התנהלו חילופי דברים סוערים על רצועת עזה ועל יחס ישראל לפלסטינים".

"הוא (הנאשם) הוצג בפניי כתומך נלהב של מפלגת העבודה, ואני ידוע מאוד כמי שנמצא בצד השני של הקשת הפוליטית", אמר הקורבן טים לודברוק. עורך הדין אמר לבית המשפט כי מישהו בפאב העלה את נושא רצועת עזה. לדברי הקורבן, "הוא בטח חשב שאני תומך בהם כי אני שמרן ואמרתי לו: 'כן, אני יהודי ותומך בישראל' וזה העלה את חמת כולם".

תקיפה אכזרית עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד