ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יצא מהיער

הרופא שטיפל באלכסיי נבלני הופיע לאחר שנעלם

אלכסנדר מורחובסקי, הרופא שטיפל במנהיג האופוזיציה ברוסיה, נבלני, הופיע אמש לאחר שנעלם | על פי הדיווחים הרופא נחלץ מהיער בו נעלם בכוחות עצמו

הרופא שטיפל באלכסיי נבלני הופיע לאחר שנעלם
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש90

אלכסנדר מורחובסקי, הרופא הראשון שטיפל באלכסיי נבלני לאחר שהורעל באמצעות גז נוביצ'וק בשנה שעברה, הופיע שוב לאחר שנעלם ביום שישי האחרון, כך דווח בתקשורת הרוסית.

אלכסנדר מורחובסקי, הרופא הראשון שטיפל במבקר הקרמלין, אלכסיי נבלני לאחר שהתמוטט בטיסה ברוסיה בשנה שעברה, הופיע לאחר שנעלם במהלך ציד ביום שישי. סוכנות הידיעות TASS ברוסיה דיווחה ביום שני כי הרופא היה "במצב רגיל" לאחר שהוא יצא מהיער בכוחות עצמו. הוא נראה לאחרונה עוזב מחנה ציד ביער באזור אומסק ביום שישי כ-2,200 ק"מ ממזרח למוסקבה, כשהוא נוהג ברכב שטח. בדיווח לא נאמר אם מורחובסקי נאלץ לקבל טיפול רפואי.

מורחובסקי היה הרופא הראשי בבית החולים שאליו נבלני הובהל בסוף אוגוסט 2020 לאחר שחלה בפתאומיות במהלך טיסה פנימית מסיביר למוסקבה, אז התברר שהוא הורעל. מורחובסקי אמר כי בדיקות מעבדה ראשוניות לאחר הטיפול בנבלני לא הראו עקבות של חומר העצבים נוביצ'וק. אך בדיקות מעבדות בשלוש מדינות באירופה, אושרו על ידי ארגון בינלאומי העוקב אחר נשק כימי, קבעו כי למעשה נעשה שימוש ברעל נוביצ'וק, שנכנס לשימוש לראשונה בתקופת השלטון הסובייטי שרדף אנשי אופוזיציה.

הקרמלין הכחיש את ההאשמות כי הוא עומד מאחורי ניסיון ההריגה של אחד ממתנגדיו הפוליטיים העיקריים של הנשיא ולדימיר פוטין.

אלכסיי נבלני רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד