ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זעם על מעצר היורה

אספסוף ערבי השתולל בלוד; מחבל נהרג מירי

מאות מחבלים התפרעו לאורך כל הלילה בעיר לוד, בתי כנסת ומבני ציבור נשרפו ועימותים רבים נרשמו עם כוחות המשטרה • במהלך המהומות ביצעו התושבים היהודים ירי חי לאחר שחשו סכנה לחייהם, וכתוצאה מכך נהרג מחבל ושניים נוספים נפצעו • זעם ציבורי נרחב הבוקר על מעצר היורה - יהודי תושב לוד

אספסוף ערבי השתולל בלוד; מחבל נהרג מירי
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לילה סוער בעיר לוד: מאות ערבים התפרעו אמש (ליל שלישי) בעיר לוד, שורפים רכבים, בתי כנסת, ניידות תחנות משטרה ומבני ציבור. בנוסף, עוקרים הפורעים תמרורים ורמזורים ומניפים דגלי פלסטין.

המון ערבי זועם ניסה להיכנס לשכונת "החשמונאים" בעיר בה מתגוררים יהודים. למרות בקשת התושבים המשטרה לא הגיעה למקום והמחבלים המשיכו להתקדם גם לאחר שהתושבים ביצעו ירי חי באוויר.

לאחר שחשו סכנה מוחשית לחייהם ביצעו התושבים ירי לעבר המחבלים, וכתוצאה ממנו נהרג מחבל בן 25 ושניים נוספים נפצעו ופונו לבית החולים אסף הרופא.

ממשטרת ישראל נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על שני פצועי ירי במצב אנוש ובמצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) שפונו מלוד לבתי החולים תל השומר ואסף הרופא. מותו של הפצוע האנוש נקבע בבית החולים אסף הרופא. בנוסף הגיע עצמאית פצוע ירי באורח בינוני לאסף הרופא".

בהמשך לאירוע הירי בלוד במהלכו נהרג תושב לוד בן 25 ושניים נוספים נפצעו, הבוקר, נמסר מהמשטרה כי לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי.

מעצרו עורר הדים וזעם ציבורי נרחב כאשר מנגד המשטרה לא דיווחה על מעצר בקרב המתפרעים שזרעו הרס רב ותקפו יהודים.

בעקבות אירועי הטרור הלילה ברמלה ולוד, תושבת המקום שיתפה הבוקר בתחושות אחרי ליל הזוועות בעיר: "כמו מאורעות ליל הבדולח".

הדר מילר, אם ל-4 תושבת לוד שיתפה בתחושותיה: "עברנו כאן בלוד וברמלה לילה קשה מנשוא. מדובר בטרור חבלני שמרים ראש וכל הממשלה שותקת. בתי כנסת ותלמודי תורה הוצתו ומזכירים את מאורעות ליל הבדולח. אסור שמדינת ישראל תשלים עם המצב הזה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר הודעה בעקבות ההסלמה החריפה ומעצר היורה: ‏"כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו". פרעות ליל בדולח מבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח.

‏זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות. אטפל בזה בלנ"ד בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה...) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".

ח"כ בן גביר תקף גם הוא את עיכוב היורה בלוד: "טיפשות של המשטרה, צריך לתת לו צל"ש".

לדברי בן גביר, "תושבים בעיר לוד הותקפו הלילה בברוטאליות והעיר הפכה לשדה קרב. במקרה אחד שרפו מחבלים ערבים בית כנסת ובמקרים אחרים התפרעו וירו זיקוקים לעבר שוטרים. המשטרה עכבה דווקא יהודי שהגן על עצמו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הוסיף: "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות".

ח"כ בן גביר קרא לממשלה: "ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

 

לוד פורעים ערבים מהומות שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד