י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בנט וסער תמכו

בטרומית: אלו 2 הצעות החוק הימניות שעברו

בעוד המתיחות בדרום עולה, אמש עלו להצבעה כמה הצעות חוק טרומיות ימניות, ביניהם חוק פסקת התגברות וחוק לביטול ההתנתקות - כאשר מפלגות 'ימינה' ו'תקווה חדשה' תמכו בהצעות | יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר: "ממשלת ימין זה דבר אפשרי"

בטרומית: אלו 2 הצעות החוק הימניות שעברו
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע הפסקת המגעים בגוש השינוי, אמש (שני) עלו כמה הצעות חוק טרומיות להצבעה בכנסת, כאשר רובם מזוהות כהצעות ימניות.

אחת ההצעות הטרומיות היא חוק פסקת ההתגברות, אותה העלה מיקי זוהר. אל ההצעה הוצמדו הצעות דומות של חברי הכנסת שלמה קרעי ומיכאל מלכיאלי. 41 תמכו מול 30 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדה המסדרת מאחר שטרם הוקמה ועדת חוקה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "אם תתקבל הצעת החוק, תימנע כניסתו של בית המשפט העליון אל תוך הוויכוח הפוליטי במדינת ישראל וכך יתחזק העיקרון הדמוקרטי לפיו כל רשויות השלטון במדינה כפופות לרצונו של הריבון, העם, ועקרון שלטון החוק בכל רשויות השלטון.

קבלת הצעת חוק היסוד אף תוביל לחיזוק מעמדו הציבורי של בית המשפט העליון, הסובל בשנים האחרונות מירידה חדה באמון הציבורי בו בשל התערבותו בנושאי הליבה המצויים במחלוקת ציבורית בישראל והכרעותיו המנוגדות לחוקי הכנסת ולרצון העם".

עוד הצעת חוק שעברה היא הצעת חוק יישום תכנית ההתנתקות וגם היא של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר. 42 תמכו מול 29 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדה המסדרת מאחר שטרם הוקמה ועדת חוקה.

יו"ר סיעת 'הליכוד' ח"כ מיקי זוהר קרא לראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה': "כשנפתלי בנט וגדעון סער נשענים על ח"כ אבו שחאדה הם מסכנים את ביטחון ישראל. חבריי בשמאל אני מבין שאתם כבר רואים את הממשלה שלכם קמה, אחרי 21 שנה באופוזיציה, זה גורם לי לחשש גדול".

"זה צריך לגרום חשש לכל מי שמאמין באידאולוגיה הימנית. לא יכול להיות שבנט וסער יתנו יד לדבר הזה. הצעות החוק שעולות כאן היום מוכיחות לכולנו שממשלת ימין היא דבר אפשרי והיא דבר הכרחי", הוסיף.

פסקת ההתגברות מיקי זוהר נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד