י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שקלו להודיע: "עלה בידנו"

ההסלמה מסבכת את הרכבת הממשלה

אם עד אתמול בשעות הצהריים היה נראה כי הקמת ממשלת 'אחדות לאומית' בראשות לפיד ובנט היא כבר עובדה מוגמרת, הרי שההסלמה הנוכחית באה וטרפה את הקלפים | כבר בשעות אחר הצהריים התבטא שר הביטחון גנץ כי אין זו השעה לעסוק בעניינים פוליטיים

ההסלמה מסבכת את הרכבת הממשלה
נפתלי בנט/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אם עד שעות הצהרים המוקדמות אתמול היה נראה כי ממשלת השינוי שמקימים בנט ולפיד היא עובדה מוגמרת, ברקע ההסלמה המגעים הוקפאו, ועתיד הממשלה נראה כי תלוי בהמשך הירי מעזה ובלחץ הפוליטי מהימין שככל הנראה רק יילך ויגבר.

כבר אתמול בערב דווח כי בכירים ברע״מ החלו להסתייג משיתוף פעולה עם הממשלה. כך, בכירים ברע״מ אמרו לכתב הבכיר במגזר הערבי מוחמד מג׳דאלה כי הם שוקלים מחדש שיתוף פעולה עם ממשלה שתפגע באזרחי עזה.

עוד דווח כי בכירים בגוש השינוי שידרו פסימיות בכל הנוגע לפלונטר הפוליטי וכי הסיכויים להקמת הממשלה נפגעו משמעותית בעקבות המצב הביטחוני, "הכל תקוע" צוטט אחד מהם. אחר הוסיף כי בלי רע״מ לא תהיה ממשלה.

אמש קראו גורמים במחנה השינוי כי דווקא לאור המצב יש למהר להקים ממשלת שינוי, או בהגדרתה המכובסת 'ממשלת אחדות לאומית' במטרה להחליף את ההנהגה, כך צייצה חברת הכנסת איילת שקד ונציגים נוספים.

עוד דווח כי כבר בשעות הצהרים, בעיצומן של שיחות המו"מ שהתקיימו בין הצדדים, שר הביטחון בני גנץ הנחה את סביבתו: "צאו מהשיחות, הפוליטיקה תחכה. אנשי לשכתי נמצאים עכשיו בקריה", אחד מהם אף התבטא במהלך הערב: "לא נעשה פוליטיקה עכשיו".

בנוסף, רביב דרוקר דיווח אמש כי קודם אירוע הירי לירושלים שקלו יאיר לפיד ונפתלי בנט להודיע לנשיא כי עלה בידם להקים ממשלה ומיד לחתור להשבעה.

נפתלי בנט יאיר לפיד בני גנץ התפרעויות הסלמה בדרום שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד