י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתייצבים לצד ישראל

שר החוץ האמריקני: "ההתקפות על ישראל חייבות להיפסק באופן מיידי"

ארצות הברית מגנה בתוקף את מטח הרקטות שנורו לעבר ישראל, כך אמר נד פרייס, דובר משרד החוץ האמריקני: "זו הסלמה בלתי מקובלת" 

שר החוץ האמריקני: "ההתקפות על ישראל חייבות להיפסק באופן מיידי"
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

דובר משרד החוץ האמריקני פרסם הלילה הודעת תמיכה נחרצת לטובת ישראל, "בעוד שאנו רואים הסלמה מכל עבר, אנו גם מכירים בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על עצמה, להגן על עמה ועל שטחה", אמר נד פרייס, דובר משרד החוץ האמריקני.

בהמשך אמר כי "זה קריטי לכל הצדדים לוודא שהמתיחות יורדת, ולהימנע מעימותים אלימים, ולעצור את ההסלמה, כמו ההחלטה האחראית לנתב מחדש את צעדת יום ירושלים". צעדה שלבסוף בוטלה.

עוד אמר, "באופן נרחב יותר אנו מודאגים עמוקות מהמצב בישראל, בגדה המערבית וברצועת עזה, כולל עימותים אלימים בירושלים, במיוחד בהר הבית, שהביאו לפחות 180 פצועים, כמו גם כאשר הרקטה שנורתה מעזה ופגעה בבתים בירושלים ואיום על התקפות רקטות נוספות", המשיך פרייס.

"ארה"ב תישאר מעורבת באופן מלא לקידום הרגיעה בירושלים, ואנו מברכים על הצעדים שנקטה ממשלת ישראל בימים האחרונים במטרה להימנע מפרובוקציות, כולל ההחלטה להימנע מעימותים במהלך יום ירושלים, והעיכוב בהחלטה בנוגע פינוי של שכונת שייח ג'ראח".

אתמול אמר שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן כי "התקפות הרקטות מעזה נגד ישראל צריכות להיפסק באופן מיידי", והוא קרא לכל הצדדים לנקוט בצעדים להפחתת המתיחות.

"אנחנו מאוד מרוכזים במצב בישראל, בגדה המערבית, בעזה, ומודאגים מאוד מאוד מהתקפות הרקטות שאנחנו רואים עכשיו, שהם צריכים להיפסק, הם צריכים להיפסק מיד", אמר בלינק לקראת הפגישה עם שר החוץ הירדני איימן ספאדי.

ארה"ב שומר החומות משרד החוץ משרד החוץ האמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד