י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התריע בפני נתניהו

פינדרוס מאשים: עליית יהודים להר הבית הביאה לאינתיפאדה

ההסלמה בדרום והתחממות בירושלים, יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס מאשים את היהודים העולים להר הבית "אסור לדרוך שם, זו סכנה שאנחנו רואים: תמיד כשנוגעים שם פורצת אינתיפאדה" | צפו בנאום שמעורר סערה

פינדרוס מאשים: עליית יהודים להר הבית הביאה לאינתיפאדה
פינדרוס מושך זמן במליאה צילום: דוברות הכנסת

ההסלמה בדרום והירי אמש לירושלים החל מקרב בין שוטרים לצעירים ערבים בהר הבית, ששיאו הגיע אתמול (שני) ביום ירושלים עם הגבלת היהודים לעלייה להר, כשברקע עימותים זה מספר שבועות בשכונת שמעון הצדיק במאבק על בתים בין ערבים ליהודים. יש מי שמאשים את העלייה להר הבית במצב הנפיץ בישראל כעת.

בנאום שנשא אתמול חבר הכנסת יצחק פינדרוס לציון יום ירושלים בכנסת התייחס לנושא, הוא התייחס ליופייה של העיר ואמר: "אנחנו גם צריכים לדעת שבנס הזה צריכים נורא להיזהר. הדבר הכי מסוכן הוא טומאת מקדש וקודשיו".

"להיכנס להר הבית, למקומות שאסור להיכנס שם, זו הסכנה הכי גדולה", קבע יו"ר סיעת יהדות התורה והוסף כי "מכיוון שאנחנו לא יודעים, נאמנים עלינו דברי רבותינו. לא צריך גורם מדיני שיתריע על כך לאחר מעשה. צריכים לדעת – אלה שמסכנים אותנו, הם אנשים שנכנסים למקומות שאסור להיכנס מצד קדושתה, לא מצד התגרות״.

פינדרוס האשים למעשה את העולים להר הבית בהידרדרות הביטחון בבירה ובדרום: "התוצאה נראית כאילו זה התגרות. זאת לא הבעיה. אל תפגעו בעם ישראל בכניסה למקום שאסור לדרוך שם. אסור לטמא-מת להיכנס שם, אסור לטמאים להיכנס לשם. אסור להיכנס לשם. אנחנו לא יודעים את הגבולות. זו סכנה שאנחנו רואים: תמיד כשנוגעים שם פורצת אינתיפאדה. תפסיקו לחפש סיבות מדיניות. אנחנו צריכים לחפש בעצמנו וצריכים להיזהר בדבר הזה".

"לאחר שרחמנא ליצלן – ולצערנו הרב, אנחנו רואים את ההשתוללות הזאת בירושלים", אמר פינדרוס, "ואנחנו רואים שלא הגענו אל המנוחה ואל הנחלה. עוד לא ראינו את מקום מקדשינו, בוני ירושלים השם, ואחר כך נדחי ישראל יכנס. המשטרה יודעת את זה פעם אחר פעם: כל הכלה של השתוללות, כל הכלה, אפילו הקטנה ביותר, גורמת לכדור אש שמסכנת את כולנו. אמרתי את זה לראש הממשלה בישיבת הסיעה לפני שלושה שבועות, כשהתחילו המשחקים של הסרטונים שפגעו באנשים. אמרתי: זה יגרום – בעוד שבועיים, שלושה, נעמוד לפני אינתיפאדה, ואנחנו נמצאים שם היום. רבותיי, צריך לעצור את זה כשזה קטן".

יצחק פינדרוס הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד