י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פוגרום בבית כנסת

לוד בהלם: הרס בלתי נתפס בכל רחבי העיר. צפו

העיר לוד שרויה בהלם כבד לאחר יממה בלתי נתפסת בה תושבי העיר הערבים ערכו ונדליזם נרחב ברחבי העיר, השחיתו מוסדות תרבות ובתי כנסת וניסו לפגוע בתושבים יהודים וברכושם | צפו

לוד בהלם: הרס בלתי נתפס בכל רחבי העיר. צפו
רכבים שרופים בלוד צילום: באדיבות המצלם

בוקר עצוב בלוד, עיר בעלת 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים, שנרמסו במחי יד ע"י פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום ביממה האחרונה שכללו השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה.

הבוקר התעוררו תושבי לוד לעיר שחלקים ממנה נראים כמו ביירות במלחמת לבנון הראשונה, בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסו אליו ראש העיר וחברי המועצה, הושחת.

רכבים שרופים בלוד

נזקים אדירים נרשמו גם במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, וכן נשרפו בתי כנסת ותלמוד תורה. בנוסף, עשרות רכבים נשרפו, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין. כל אלו כאמור בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים.

כיתת א' שרופה ברמות אשכול - לוד. צילום: נדב שטרסברג

ראש העיר יאיר רביבו כתב כי "אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה.
לצערנו, בלהט האירועים נורה צעיר תושב העיר למוות והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה. מצער שהגענו למצב בו תושב חש מאוים על חייו ומשתמש בנשק חם, בהיעדר מענה מהיר של כוחות הביטחון שלא הספיקו להגיע בגלל ריבוי זירות במקביל".

עוד אמר ראש העירייה: "העיר לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה. לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו, כדי להעביר מסר ברור לפורעים הקיצוניים, שלא נאפשר להם לשבש את חיינו. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש. הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות, היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך בניית קהילה משגשגת, ובהמשך גינוי ומאבק עיקש בפשע והאלימות. אנחנו חזקים והעיר לוד חשובה לנו, נשנס מותניים ונצעיד את העיר לעתיד טוב יותר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו. ‏"כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו, פרעות ליל בדולח במבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח".

עוד כתב סמוטריץ': ‏"זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות. אטפל בזה בלנ"ד בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה...) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".

לוד ערביי ישראל שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד