י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההתקפות יתעצמו

נתניהו וגנץ קיימו ישיבה: "חמאס יקבל מכות שהוא לא ציפה להן"

במערכת הביטחון מקיימים לאורך השעות האחרונות דיונים בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון, ראש הממשלה מצהיר כי החמאס יחטוף מכה קשה | שר הביטחון הצהיר: "נמשיך בימים הקרובים בפעולות עוצמתיות, לא נעצור עד שנשיג שקט ארוך טווח ופגיעה קשה בתשתיות הטרור" | צפו

נתניהו וגנץ קיימו ישיבה: "חמאס יקבל מכות שהוא לא ציפה להן"
ראש הממשלה ושר הביטחון בפיקוד דרום צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון בני גנץ קיימו בשעות הצהריים הערכות מצב בפיקוד הדרום ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ראש אגף מודיעין אלוף תמיר הימן, ראש אגף מבצעים אלוף אהרון חליוה, ראש חטיבת המחקר תא"ל עמית סער ומפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני.

בתום הישיבה אמר ראש בנימין נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה. מאז אתמול צה"ל תוקף מאות תקיפות את החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. סיכלנו מפקדים, פגענו בהרבה מאוד מטרות איכותיות שלהם. הסיכום של הישיבה הוא להגביר עוד יותר גם את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות", כשהוא מצהיר: ״החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן. אני יודע שהדבר הזה כרוך גם בסבלנות ובהקרבה מסוימת מצדכם, אזרחי ישראל".

"לצערי נהרגו לנו שני אזרחים", אמר ראש הממשלה וקרא לציבור, "להישמע להוראות, לשמור בקפדנות על הנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים". נתניהו הוסיף כי "יש לנו עוד דרך מסוימת לעשות, נעשה אותה יחד באחריות, תוך גיבוי מלא לתקיפות שצה"ל תוקף ויתקוף".

ראש הממשלה הודיע על תגבור כוחות המשטרה ברחבי הארץ כדי להשליט סדר מול הזעם הערבי ברחבי הארץ: "אני רוצה לומר גם מילה לגבי ערביי ישראל, הייתה כאן התפרעות פרועה אתמול שאנחנו לא יכולים לקבל אותה מצד צעירים חמומי מוח. ההנחיה שלנו לעשות הכל כדי לשמור על החוק והסדר". ראש הממשלה קרא למנהיגי הציבור, "ובראש ובראשונה ממנהיגי הציבור הערבי, להתייצב כאן, לגנות את ההתפרעות הזאת ולעשות הכל כדי להחזיר את השקט".

בסיום הישיבה אמר שר הביטחון גנץ: "המכה הקשה שהם סופגים תהיה עוצמתית יותר במעלה הדרך גם כן. על כל יום של ירי על אזרחי ישראל- נחזיר אותם שנים אחורה ונפגע בהם קשה", כשהוא משגר מסר מאיים לגורמי הטרור בעזה, "אנחנו נמשיך בימים הקרובים בפעולות עוצמתיות, בעלות משמעות אסטרטגית לפעילות ארגוני הטרור ברצועת עזה, ולא נעצור עד שהשקט יחזור. לא נעצור עד שנשיג שקט ארוך טווח ופגיעה קשה בתשתיות הטרור".

החל משעות הערב קיים גנץ וכן ראש הממשלה מספר דיונים עם גורמי הביטחון, שהשר שעה רוב הלילה בדיונים בקרייה בתל אביב לצד הרמטכ״ל אביב כוכבי, הבוקר הנחה השר גנץ להמשיך במדרגות ובתקיפות עוצמתיות ואישר את המלצות צה"ל להמשך הפעולות מול האויב.

עוד הנחה שר הביטחון לתת דגש ומענה לצורכי ומוכנות העורף ולהמשיך בדריכות גבוהה בכלל הזירות ולהיערך למאמצי הסברה מול טענות שווא פלסטיניות.

בנוסף, בשעות הצהרים המוקדמות אישר השר גנץ לצה״ל לגייס כ- 5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים, בין היתר, בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. זאת לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע ״שומר החומות״ ותגבור ההגנה על העורף.

שר הביטחון שומר החומות בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד