י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סמוטריץ' צדק

על רקע המתיחות הביטחונית | הפרשן: אין לגוש השינוי ממשלה

עמית סגל בראיון הבוקר מבהיר כי המשא ומתן ייכנס להדממה. בלי המפלגות הערביות אין שום יכולת להקים ממשלה לגוש השינוי, לכן הם לא יכולים לנהל את משא ומתן אם אין בקצה הדרך את רע"מ וממשלה "האדם שהכי צדק זה בצלאל סמוטריץ'"

על רקע המתיחות הביטחונית | הפרשן: אין לגוש השינוי ממשלה
בנט ולפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הירי על הדרום ויישובי העוטף ממשיך גם היום (שלישי) על רקע מטחי הרקטות לעבר ירושלים והדרום, צה"ל פתח בתגובה במבצע 'שומר החומות' ותקף בעזה. ורבים במערכת הפוליטית תוהים כיצד תשפיע ההתדרדרות הביטחונית על המערכת הפוליטית? בנושא זה ביקשו גולן יוכפז, ענת דוידוב וטל לב רם לשוחח עם הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל ברדיו 103.

בדבריו ציין עמית סגל את הדיסוננס בין השקט הביטחוני ששרר בישראל בשנתיים האחרונות, לבין הכאוס הפוליטי ששולט במדינה מזה כשנתיים. "כשאתה במשבר פוליטי, מחפש אצבעות בכנסת ויש שקט ביטחוני שמעלים את הנושאים המדיניים, יותר קל למפלגות הערביות להתמקד בנושאים כמו האלימות במגזר הערבי. זה מה שקרה עד אתמול, אבל אתמול השתנו הכללים, או חזרו להיות מה שהיו".

הוא הוסיף ומתח ביקורת על המדיניות שנוקט ראש הממשלה: "נתניהו נקט כמה צעדים אתמול שמשדרים חולשה. למנוע מיהודים לבקר בהר הבית ביום ירושלים? להסיט את מסלול מצעד הדגלים? אני ברמה האישית מתנגד לעמדתו. לדעתי נתניהו שגה כשהוא התקפל". עוד הוסיף, והודה: "אני מקווה שלא ייגמר כמו ההתדרדרות למבצע 'צוק איתן', שאירוע במרכז הארץ לא מנוהל נכון ומתדרדר לחילופי אש שנמשכים שבועות ארוכים".

באשר להשפעה של המצב הביטחוני על המשא ומתן שמתקיים להקמת ממשלת השינוי, סגל עדכן כי "המשא ומתן ייכנס להדממה. בלי המפלגות הערביות אין שום יכולת להקים ממשלה לגוש השינוי, לכן הם לא יכולים לנהל את משא ומתן אם אין בקצה הדרך את רע"מ וממשלה", וטען: "האדם שהכי צדק זה בצלאל סמוטריץ'".

עמית סגל נפתלי בנט יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד