י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המרד מתרחב

מועמד 'ימינה' לבנט: לא אתמוך בממשלה עם רע"מ או המשותפת

מרד נוסף בסיעת ימינה: מקום 9 ברשימה ומי שמקומו בכנסת מובטח במקרה של כניסה לממשלה, מודיע לנפתלי בנט כי הוא מתנגד להקמת ממשלה שתישען על הערבים ומצהיר כי יסרב לכהן כחבר כנסת במסגרת החוק הנורבגי לו תקום ממשלה בתמיכת הערבים 

מועמד 'ימינה' לבנט: לא אתמוך בממשלה עם רע"מ או המשותפת
נפתלי בנט בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מכה נוסף ל׳ימינה׳ ולעומד בראשה נפתלי בנט, כשהמרד בסיעתו מתרחב עם הודעת מועמד הרשימה שמשובץ במקום התשיעי ברשימה שאומר כי יתנגד להקמת ממשלה שתישען על הסיעות הערביות ומבקש כי במקרה ותוקם ממשלה כזו שלא להתפטר עבורו במסגרת החוק הנורבגי.
שי מימון, מי ששובץ במקום התשיעי ברשימת המפלגה כתב ליו"ר הרשימה בנט: "אינני מתכוון לתמוך או לקחת חלק בקואליציה הנתמכת על ידי מפלגות תומכות טרור, קרי, רע"מ או המשותפת. ככל שתוקם כזו קואליציה, אני לא אכנס ואכהן כחבר כנסת בעקבות הפעלת "החוק הנורווגי", אם יוצע לי".
עוד כתב מימון כי "עדיין מקננת בי תקווה שנצליח להקים ממשלת ימין, ואם לא, שמפלגות ימין נוספות ייכנסו לקואליציה ותקום ממשלת אחדות אמתית. אני חושב שלעת הזאת, זה הדבר הנכון לעשות, ולכן קורא מכאן לכל מנהיגי הימין להצטרף לקואליציה כזו בכדי למנוע בחירות חמישיות".
"אפשר לשבת יחד", כתב עוד במכתבו לבנט, שרואה עצמו כמי שיושבע לראש הממשלה במסגרת ממשלה כזו, "בעת חירום זו, כדי לעצור את הסחרחורת שמדינת ישראל נמצאת בה. כולנו נתפשר על חלומות ורצונות, ונקדם את המדינה בהסכמות רחבות. אך כמו שאתה אמרת: לא בכל מחיר. בתור נפגע טרור, פעילותי הציבורית עד היום הינה בעיקר במישור המלחמה בטרור ועצירת כספים המופנים למחבלים".
מימון תקף עוד את יושב ראש מפלגתו שכבר קיים מגעים עם סיעת רע"מ, וכתב: "לא אעלה על הדעת, כי מפלגות שהתנגדו לחוק הקיזוז אותו הובלתי בתור נפגע טרור ונאמו בלהט נגד עצירת כספים למחבלים שרצחו יהודים, שבכיריהם משתתפים במסיבות שחרור למחבלים, שבימים אלו אנשיהם נואמים על הכיבוש הישראלי ומצדיקים אלימות ברחובות, יהיו אלה שעל בסיסם תקום ממשלה בראשותנו".
"אעשה שקר בנפשי, ובעיקר כלפי נפגעי הטרור שתמכו בי והצביעו עבורי למפלגת ימינה אם אתמוך בקואליציה כזו", תקף עוד, "מבחינתי, זוהי גם הבטחת הבחירות העמוקה ביותר שלנו כלפי הבוחר, ובה אני סבור שחייבים לעמוד. את דעתי זו ביטאתי בפניך גם כאשר היה מדובר על ממשלת ימין עם תמיכה של מפלגת רע"מ מבחוץ. כבר אז גמלה בליבי ההחלטה לא להצטרף לממשלה בתמיכתם".
מימון סיים את לבנט: "לא מתקבל על הדעת כי עקרון שעמדתי עליו בתוקף ובאופן פומבי כשגנץ ניסה לעשות זאת, אתעלם ממנו עכשיו". הוא מציין כי הוא העלה את התנגדותו בישיבות בתקופה האחרונה ובימים האחרונים, "וחשוב להדגיש-עוד לפני מאורעות בירושלים והירי בדרום. האמנתי שזה אפשרי וכך הגבתי לכל חבריי נפגעי הטרור שפנו אלי", כתב 
מרד מפלגת ימינה מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד